Probleem met 8800gt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildcatnl

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Ik heb een paar weken terug de 8800gt gekocht, deze werkt perfect op een klein dingetje na. Bij Call of Duty 4, Crysis, DiRT en Need for speed prostreet zakt mijn fps voor 5 tot 15 seconde terug naar 10 tot 25 fps... :confused: Dan zet ik hem meestal even op pauze en naar een paar seconde is het weer weg. Het maakt niets uit of je hem op pauze zet of in het spel blijft, hij blijft gewoon even hangen... Ik heb al geprobeerd een aantal processen af te sluiten maar dat helpt ook niet. :( Spellen waar je een minder goede pc nodig hebt zoals: FIFA 08, Mohaa: Spearhead en Guildwars doen het wel gewoon goed.

Dit is mijn computer:
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5200+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~2.7GHz
RAM Geheugen: 2GB
Videokaart: 8800gt
Windows XP

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want het begint inmiddels vrij irritant te worden! :evil:

Hoi,

wat het eerst in me opkomt:

PC schoon? (spyware;malware;Virus)
Kast schoon van binnen? (ventilatoren)
Laaste driver grafische kaart?
Temperaturen niet te hoog?

Grtz.

Hoi,

wat het eerst in me opkomt:

PC schoon? (spyware;malware;Virus)
Kast schoon van binnen? (ventilatoren)
Laaste driver grafische kaart?

Grtz.

Ja, geen last van virussen ofzo, doe regelmatig hitman pro en schijfdefragmentatie. :thumb:
De laatste keer dat ik hem opende (een maand terug denk ik) was hij nog schoon, ik zou nog een keer kunnen kijken...:o Ik heb ook de laatste drivers van de cd en nog een keer van internet geprobeerd of hij het dan deed.
Temperaturen niet te hoog?
Eeeh,,, zou kunnen? :confused:

Heel andere vraag: wat zijn merk en wattage van je voeding?

Inderdaad even de kast open maken en kijken wat er op de sticker op de voeding staat.
Nogmaals, zowel MERK en WATTAGE zijn van groot belang!

Dit waren de belangrijkste dingen die op mijn voeding stonden:
AC Input: 110 ~ 220V/50Hz ~ 60 Hz
ATX Switching Power Supply
Model SZ-400
+12V Max.load: 15A
+5V +12V +3.3V Max.load: 400W.
:thumb:

Daar zou je probleem wil eens kunnen zitten, in die voeding.

400W is zeer aan de krappe kant, eigenlijk gewoon te weinig voor je systeem.
Daarbij komt dat het type/merk me helemaal niets zegt en het zeker geen A merk is, dus stabiliteit en ampere dubieus!

EDIT:

Inmiddels gevonden dat die voeding nieuw 14,- euro kost, dus gooi maar in de kliko!!

Laatst bewerkt:
Daar zou je probleem wil eens kunnen zitten, in die voeding.

400W is zeer aan de krappe kant, eigenlijk gewoon te weinig voor je systeem.
Daarbij komt dat het type/merk me helemaal niets zegt en het zeker geen A merk is, dus stabiliteit en ampere dubieus!

EDIT:

Inmiddels gevonden dat die voeding nieuw 14,- euro kost, dus gooi maar in de kliko!!
Hmmm,,, wat voor een merk/type is aan te raden dan?

Minimaal 500W van een A-merk:

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

Ik heb er maar gewoon eentje uitgezocht, maar die dingen zijn nog best duur :o

Ik heb er maar gewoon eentje uitgezocht, maar die dingen zijn nog best duur :o

Tsja, en vaak het meest onderschatte onderdeel van een PC...

Een mooi moederbord, dure processor, top-videokaart en dat alles dan niet van voldoende en stabiele stroom voorzien...

Tsja, en vaak het meest onderschatte onderdeel van een PC...

Een mooi moederbord, dure processor, top-videokaart en dat alles dan niet van voldoende en stabiele stroom voorzien...
Ja, dat valt inderdaad vies tegen. Maar als ik nou mijn oude voeding erin laat zitten dan is het ook zonde van mijn videokaart enzo :shocked:

Let wel: ik kan zo op afstand niet 100% zeker zeggen dat de voeding het probleem is, ik ben er wel 90% zeker van.
In ieder geval is je voeding lang niet goed genoeg voor je systeem, dat is wel 100% zeker!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan