Draadloos internetverbinding blijft verbreken (alvast enorm bedankt voor reacties!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

yeahright

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Sinds kort heb ik een router om draadloos te kunnen internetten.
Het betreft een Netgear RangeMax WPN824 v2.
Deze is aangesloten op mijn kabelmodem van UPC.
Ik zit met twee pc's op internet: 1 vaste pc en 1 laptop.
Het internet via de laptop (met ingebouwde receiver voor draadloos internet) werkt perfect; ook als ik boven zit (de router staat beneden) doet internet het altijd.
Het probleem zit bij de vaste pc; internet werkt soms 5 minuten, soms een kwartier en dan wordt de verbinding verbroken.
Dan trek ik de usb-adapter (die bij de router zat) uit m'n pc en weer erin en dan doet ie het weer...tot de verbinding weer verbreekt en zo gaat het eindeloos door.
Volgens mij zit het probleem niet in het huis (metaal in muren, storingsgevoelige apparten in de buurt, enz.), want als ik mijn laptop op dezelfde plaats als de vaste pc zet, dan werkt internet normaal.
Ik zou dus zeggen dat de usb-adapter niet sterk genoeg is, al kan ik op internet niets vinden wat dit bevestigt.
Weet iemand wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
Zou een nieuwe adapter (van een ander merk) kunnen helpen en werkt dat in combinatie met mijn Netgear-router?
Alvast enorm bedankt voor je reactie.

Dennis

linux ,xp of vista

Mischien overbodig maar ik vraag het toch omdat het meer voorkomt dan je denkt.
Weet je zeker dat je op het netwerk van je eigen router zit en niet op een onbeveiligd netwerk in de buurt? Als je bij draadloze netwerken kijkt is hij dan standaard op je eigen netwerk (uiteraard met wep sleutel) ingesteld?

Hoi !

Heb zelf ook geen beste ervaringen met die USB-hubs; een draadloos netwerk PCI-kaartje (lieft met verplaatsbare antenne) werkt veel beter en bedrijfszekerder.

Het is bij jou duidelijk de oorzaak; misschien kan de USB alles aangesloten apparaten niet (meer) trekken of is er een conflict met een ander USB-apparaat.

Greetz,

Harry.

linux ,xp of vista

Mischien overbodig maar ik vraag het toch omdat het meer voorkomt dan je denkt.
Weet je zeker dat je op het netwerk van je eigen router zit en niet op een onbeveiligd netwerk in de buurt? Als je bij draadloze netwerken kijkt is hij dan standaard op je eigen netwerk (uiteraard met wep sleutel) ingesteld?

Bedankt voor je reactie.
Ik heb Vista op de laptop en XP op de vaste pc.
Ik zie mijn eigen netwerk niet, omdat ik SSID Broadcast heb uitgeschakeld.
Dat is soms wel lastig, maar ik heb het puur uit veiligheidsoverwegingen uitgezet.
Maar ik zit wel op mijn eigen netwerk, dat zie ik in mijn systeembalk (connected to 'netwerknaam').
Ik zit nu echt om de twee minuten m'n adapter los te koppelen en weer aan te koppelen, omdat de verbinding er telkens uitknalt.

Hoi !

Heb zelf ook geen beste ervaringen met die USB-hubs; een draadloos netwerk PCI-kaartje (lieft met verplaatsbare antenne) werkt veel beter en bedrijfszekerder.

Het is bij jou duidelijk de oorzaak; misschien kan de USB alles aangesloten apparaten niet (meer) trekken of is er een conflict met een ander USB-apparaat.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je reactie.
Wat je zegt zou wel eens heel goed de oorzaak kunnen zijn.
Ik denk dat ik zo'n kaartje ga kopen.
Probleem is wel dat m'n pc dan open zal moeten en ik daar niet zo'n held in ben.
Maar goed, moet te doen zijn.
Enorm bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan