Computer start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm, ik heb recentelijk voor de eerste keer stof weggehaald uit de kast. Daartoe ook de videokaart verwijderd. Bij herplaatsing viel het mij op dat de aansluiting / aandrukken van de dikbuikige 8800 GTS niet helemaal lekker verliep. Heb nog steeds het gevoel dat er 1mm hoogteverschil zit tussen voor en achterkant van het in het slot te drukken voetje, maar kan / durf niet verder door / aan te drukken.
Mogelijk..............?

[edit] wat nu als het bios corrupt is? Download een DOS bios update voor het bord en flash het bios met de (niet (???) in het systeem zittende diskdrive...) [end edit]

Laatst bewerkt:
Hm, ik heb recentelijk voor de eerste keer stof weggehaald uit de kast. Daartoe ook de videokaart verwijderd. Bij herplaatsing viel het mij op dat de aansluiting / aandrukken van de dikbuikige 8800 GTS niet helemaal lekker verliep. Heb nog steeds het gevoel dat er 1mm hoogteverschil zit tussen voor en achterkant van het in het slot te drukken voetje, maar kan / durf niet verder door / aan te drukken.
Mogelijk..............?

[edit] wat nu als het bios corrupt is? Download een DOS bios update voor het bord en flash het bios met de (niet (???) in het systeem zittende diskdrive...) [end edit]

Bedankt wederom voor de suggesties:thumb:

Videokaart heb ik inderdaad al een aantal keren herplaatst, zonder resultaat.

En inderdaad, een "niet in het systeem zittende diskdrive".
Mooie van dit bordje is (dacht ik toen...) dat in de bios de bios geupgrade kan worden met USB stick, maar ja.....

Klopt, dat moet ook kunnen, dat wil óók niet?

[edit] een of andere sluiting door -niet- geplaatste afstandshouders is ook niet aan de orde ? [end edit]

Laatst bewerkt:
Tja, als ook geen metalen onderdeeltje "een of andere" sluiting kan veroorzaken en als óók het flashen middels USB niet wil, dan vermoed ik dat het langzamerhand tijd wordt dat de leverancier er eens naar gaat kijken............... Ik kan weinig (of eigenlijk niets meer) verzinnen.

Tja, als ook geen metalen onderdeeltje "een of andere" sluiting kan veroorzaken en als óók het flashen middels USB niet wil, dan vermoed ik dat het langzamerhand tijd wordt dat de leverancier er eens naar gaat kijken............... Ik kan weinig (of eigenlijk niets meer) verzinnen.

Tsja, daar ben ik inmiddels ook bang voor:(

Het meest vervelende vind ik eigenlijk dat ik al mijn oude onderdelen nu weer moet gaan plaatsen om een werkend systeem te krijgen en dan daarna alles weer opnieuw wanneer ik een ander moederbord heb:shocked:

In ieder geval ontzettend bedankt voor al je hulp tot nu toe:thumb::thumb:

Hoi !

Tja, Berry, sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik ben na de verhuizing nog niet op orde.

Als je op de tab-toets trommelt als het Asus-logo verschijnt, zie je dan POST-gegevens ?

Waarschijnlijk mis je door dat logo een bios-melding.

En die zou je nu juist moeten weten om het probleem op te lossen.

Verder ga ik er van uit dat je aansluitingen correct zijn en ook opnieuw gecontroleerd.

Enne.....geen andere beeps dan die ene ?

Kan bij Asus trouwens betekenen geen toetsenbord/muis/HDD aangesloten.

Zeker weten de processor-koeler correct bevestigd, op de goede aansluiting, voldoende koelpasta etc. etc. ?

Dan blijft over m'n eerste argument: je mist een foutmelding door het logo !
F1 intrommelen al geprobeerd ?

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog tot gisteravond een uurtje of twaalf bezig geweest en ook vanmorgen nog, maar ik heb het opgegeven. Alle tips & trucks geprobeerd, alles nog een keer uitgebouwd en opnieuw ingebouwd, alle toetsen en mogelijkheden echt geprobeerd, maar helaas niet aan de praat te krijgen.

Bordje gaat nu terug naar de verkoper en maar weer tijdelijk mijn oude bordje geplaatst:evil:

Maar goed, dat werkt in ieder geval.

Iedereen heel erg bedankt voor het helpen en meedenken, zodra ik hoor wat de oorzaak was horen jullie van me!

Hoi !

Sterkte ermee !

Ik heb dit jaar ook 1 keer een nieuw mobo terug moeten brengen: op een of andere manier maakte de processor geen 100 % contact met het mobo door een gietfout in de socket.

Was toevallig ook een Asus (Extreme N.B.!!!!'

Greetz,

Harry.

Het aardige van alles wat je geprobeerd hebt is dat je nu zo'n beetje zeker weet wat het allemaal niet is. Als de hardware overwegend dezelfde is die je gebruikt en het werkt allemaal wél op de oude plank, dan idd. stijgt de kans dat het plankje zelf niet helemaal "lekker" is.

Inderdaad! Op mijn oude mobo zit nu 100% dezelfde hardware aangesloten als op het probleem-bordje van Asus, dus....

Wat mij hierbij dwarszit, is dat je niet weet wat er onder de ''motorkap'' zich afspeelt. Nu krijg je een leuk Asus-scherm te zien, maar weet je niet waar het precies in het hele test-proces van de hardware misgaat.

Het hoeft trouwens niet te betekenen dat het bordje zelf niet goed is, Asus-bordjes zijn enorm kieskeurig met het geheugen, dat het geheugen op een ander mobo wel werkt, is geen garantie dat het probleem-mobo de schuldige is. Omdat je wel een gezonde piep en een mooi logo ziet denk ik eerder aan compatibiliteit-problemen.
Jammer dat ik gister niet reageerde, anders had je misschien nog het volgende kunnen proberen (of kan dat toch nog?): doe 1 geheugenmodule in een bepaald slot, werkt dat toch niet, ga dan door naar een anders slot, ga zo verder tot je alle mogelijke combinaties met beide modules geprobeerd hebt (dus een enkele module, dan de andere module, en dan beide in verschillende volgordes en sloten).

Hoi,

Ook dat met het geheugen heb ik gisteren geprobeerd. 1 module, 2 modules, modules gewisseld, sloten gewisseld, geen resultaat.

Het gebruikte geheugen staat bovenaan de QVL lijst van Asus voor de P5K-e en is ook geheel nieuw.

Ik heb ook nog 2 andere latjes PC4200, dus iets langzamer maar wel ondersteund, gebruikt en afgewisseld, ook van de QVL lijst, maar dat hielp ook niet!

En helemaal kaal opstarten haalde ook ook niets uit?
Dus alleen mobo, CPU, voeding, geheugen en videokaart?
Of evt. zonder videokaart, krijg je dan wel andere piepjes?
Kun je nog dingen testen, of is het mobo al weg?

Ik heb het bordje nog, zit niet in een kast, maar kan ik wel weer doen...

Ik heb het bordje als olgt geprobeerd:

Met alleen CPU - krijg dan keurig de bios beeps die daarbij horen
Met alleen CPU en videokaart: krijg dan beepjes met geheugen error
Met alleen CPU en geheugen: krijg dan beepjes met video error
Met CPU, geheugen en videokaart: krijg dan keurig 1 bios beep

Dus dat klopt allemaal precies....

Maar als je dus alleen met CPU, videokaart en geheugen opstart maar zonder opticals, HDD's en andere hardware dan start 'ie ook niet door en kom je ook niet in het BIOS?

Heb je de mogelijkheid om een andere videokaart te proberen?

Dus originele mobo en CPU maar met een andere videokaart?

De kans is inderdaad best groot dat er toch iets met het mobo zelf is, maar je kunt in ieder geval zo veel mogelijk testen wat je nog kan testen.

Michael, gelet op onderstaande postings vermoed ik dat de componenten het niet zijn.

Het aardige van alles wat je geprobeerd hebt is dat je nu zo'n beetje zeker weet wat het allemaal niet is. Als de hardware overwegend dezelfde is die je gebruikt en het werkt allemaal wél op de oude plank, dan idd. stijgt de kans dat het plankje zelf niet helemaal "lekker" is.

Inderdaad! Op mijn oude mobo zit nu 100% dezelfde hardware aangesloten als op het probleem-bordje van Asus, dus....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan