e8400 geeft maar 2 GHZ???????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik heb het programmatje cpu-z gedownload en daar zie ik dit staan
cpu-z.JPG

en de core speed staat rond de 2GHZ maar die moet toch 3 zijn:confused::confused::confused:

wie kan mij helpen of heeft iemand een ander programmatje dat ik het kan meten

Het is de bekende Enhanced Intel SpeedStep Technology, beter bekend als EIST in het BIOS.
Deze optie zorgt ervoor dat de multiplier van de CPU teruggeschroeft wordt als de CPU niet hard aan het werk is. Je zult zien, dat als je het scherm van CPU-Z erbij houdt en je start een zware test met bijvoorbeeld Orthos dat die multiplier van 6 verandert naar 8 waardoor de totale snelheid van de CPU hoger komt te liggen.

a ik heb orthus op start gedaan en zag ik dat die op 3 ghz zat:) en multiplier op 9
hartelijk bedankt:thumb::thumb:

greetz,
kvbmaster

Wat dit met videokaarten te maken heeft vat ik even niet. Daarom verplaatst naar "Processor/koeling".

sorry zie ik ook nu pas ik dacht dat ik de processor gedeelte had aangeklikt:o

a ik heb orthus op start gedaan en zag ik dat die op 3 ghz zat:) en multiplier op 9
hartelijk bedankt:thumb::thumb:

greetz,
kvbmaster

Die optie kun je dus nog uitschakelen als je wilt dat je CPU altijd op 3 GHz loopt, maar als de multiplier teruggeschroeft wordt, verbruikt je CPU minder stroom en dat is ook weer gunstig voor de temperatuur. Een energiebesparende optie dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan