10m overbruggen met USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyr74

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Ik zou een USB apparaat (externe HD) die op ongeveer 10m van een vaste PC staat moeten verbinden met deze PC. Het liefst zou ik deze HD laten staat deze iedere keer los te koppelen en samen met de voeding mee te nemen om dan weer op de PC aan te sluiten.

Wat is de beste manier om dit te doen en liefst zo goedkoop mogelijk?
1) USB repeatercable. Met 2 kabels van 5 m ben ik er. De repeater versterkt het signaal. = goedkoopste manier.
2) extender via netwerkcable. "super USB extender" zie site ... moet die even terugzoeken. Dit zijn eigenlijk 2 USB aansluitingen met een netwerkkabel ertussen. Maar is dit USB 1 of USB 2.0?
3) zelfde zoals 2 maar dan draadloos. (Zal al wat te duur zijn)
4) nog iets anders?

Netwerkdrive en aansluiten op je router; wanneer je die hebt natuurlijk.

Lange USB kabel(s) en aan het eind een USB hub zetten. Maar dan wel een met een externe voeding

Ron

Netwerkdrive en aansluiten op je router; wanneer je die hebt natuurlijk.

Het gaat om een bestaande drive met USB aansluiting.
Verder heb ik geen router ter beschikking, zelfs geen netwerk.
Dus kan ik enkel gebruik maken van USB aansluitingen.

Oeps, USB kan eigenlijk maar tot 5 meter. Je kunt het proberen met 2 kabels en een powered hub.

Maar ik zou zelf voor de repeater kabels gaan (en ook de powered hub).

Ron

Oeps, USB kan eigenlijk maar tot 5 meter. Je kunt het proberen met 2 kabels en een powered hub.

Maar ik zou zelf voor de repeater kabels gaan (en ook de powered hub).

Ron

In plaats van 2 repeater kabels online te bestellen dacht ik om eerst even naar een locale pc winkel te gaan. Maar daar hadden ze nog nooit van zo'n kabels gehoord. Daar spraken ze van maximaal 3 m voor een externe HD en eventueel iets meer met een hub erbij.

Heeft er trouwens iemand ervaring met deze repeater kabels?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan