Tekst in een onafhankelijk tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnsoever

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Ik heb een tabel (tblNAW) met persoonsgegevens en hieraan gekoppeld een formulier (frmNAW). Op dit formulier heb ik een onafhankelijk tekstvak (Tekst23) waarin ik de partnergegevens wil zien van de gekozen persoon. Als er partnergegevens zijn, dan zijn die ook opgenomen in tblNAW.
Elke record in tblNAW heeft een persoonsnummer (PersNO) en een partnernumer (PartNo) Beide velden zijn numeriek. Bij het invullen van de gegevens geef ik een uniek PersNO en als hij/zij een partner heeft een uniek Partno. Als er geen partner is, krijgt het veld Partno het getal 1. Als er wel een partner is, dan worden de gegevens van de partner in een nieuw record ingevuld en PersNO wordt Partno.
Bij het openen van het frmNAW wil ik in Tekst23 de gegevens van de partner zien. Als die er niet zijn (Partno = 1) moet in Tekst23 een melding volgen “Geen partner bekend”.
Verder wil ik naast Tekst23 een knop om naar de record van de partner te gaan.

Wie kan mij s.v.p. aan de VBA code helpen om:
1. de partnergegevens in Tekst23 te krijgen
2. Welke gebeurtenis is dit in het formulier?
3. De code om naar de record van de partner te gaan.

Ik ben u zeer erkentelijk.

Programmeer het OnCurrent event om je unbound controls te vullen

Programmeer het OnCurrent event om je unbound controls te vullen

Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben echter op zoek naar de code die ik moet gebruiken bij de OnCurrent gebeurtenis bij het openen van het betreffende formulier (frmNAW) waardoor de gewenste gegevens worden gevuld in het onafhankelijke tekstvak op frmNAW.
b.v.d.
John H.

Dlookup

Kijk eens bij de functie dlookup, in de help van acces of in dit forum, dan kom je er vast wel uit. Het wordt dan zoiets als:
Code:
if PartNo=1 then
   tekstvak="Geen partner bekend"
else
   tekstvak=DLookup("[PersoonsNaam]", "tblNAW", "[PersNO] = " & PartNo)
end if

Om naar de juiste record te gaan zou je volgende code kunnen gebruiken en aanpassen aan je eigen situatie:
Code:
dim pnr as long
if PartNo=1 then
  msgbox "geen partner bekend"
else
  pnr=PartNo
  Me.filter="PersNO=" & pnr
  Me.FilterOn=-1
end if

Kijk eens bij de functie dlookup, in de help van acces of in dit forum, dan kom je er vast wel uit. Het wordt dan zoiets als:
Code:
if PartNo=1 then
   tekstvak="Geen partner bekend"
else
   tekstvak=DLookup("[PersoonsNaam]", "tblNAW", "[PersNO] = " & PartNo)
end if

Om naar de juiste record te gaan zou je volgende code kunnen gebruiken en aanpassen aan je eigen situatie:
Code:
dim pnr as long
if PartNo=1 then
  msgbox "geen partner bekend"
else
  pnr=PartNo
  Me.filter="PersNO=" & pnr
  Me.FilterOn=-1
end if

Hartelijk dank, ik ga het uitproberen

Status
Niet open voor verdere reacties.