probleempje met dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap niet waarom het niet wil hoor. De partitie met daarop /home is de partitie waarop je persoonlijke map staat.(hda3 in dit geval) En zou dus gewoon bereikbaar moeten zijn. Heb je geprobeerd gewoon de bestanden te slepen naar een USB-stickie of zoiets. Hoe ga je te werk? En hoezo 2 OS'en? Of heb je toevallig dezelfde partitie als je in SUSE /home had ook in PCLOS /home gemaakt?

Oplossing is dan misschien even te werken met de LiveCD. Dus opstarten van de LiveCD, gewenste partitie te mounten. En dan de gewenste bestanden naar een USB-stick te schrijven.
Ook de partities hda3 & hda5 verwijderen + een nieuwe partitie aanmaken kan vanaf de LiveCD.(zie eerdere bericht voor hoe)
Dan herstarten en inloggen als root op het systeem. Dan het PCC (PCLOS Controle Centrum) openen, in het 'startmenu' systeem>>configuratie>>uw computer configureren of in Konsole typen 'drakconf' (zonder '')
Vervolgens tabje "systeem" en dan de optie links onderin "gebruikers op het systeem toevoegen, verwijderen of wijzigen". Ik denk dat je er dan wel uitkomt. het enige wat je dan moet doen is uitloggen uit het root account en inloggen in het zojuist aangemaakte account & de backup terug zetten.

succes met knutselen,
Fantje

een home partitie met 2x linux werkt niet (uit eigen ervaring) :)

Ik snap niet waarom het niet wil hoor. De partitie met daarop /home is de partitie waarop je persoonlijke map staat.(hda3 in dit geval) En zou dus gewoon bereikbaar moeten zijn. Heb je geprobeerd gewoon de bestanden te slepen naar een USB-stickie of zoiets. Hoe ga je te werk? En hoezo 2 OS'en? Of heb je toevallig dezelfde partitie als je in SUSE /home had ook in PCLOS /home gemaakt?

Vervolgens tabje "systeem" en dan de optie links onderin "gebruikers op het systeem toevoegen, verwijderen of wijzigen". Ik denk dat je er dan wel uitkomt. het enige wat je dan moet doen is uitloggen uit het root account en inloggen in het zojuist aangemaakte account & de backup terug zetten.

succes met knutselen,
Fantje

Ik heb je beschrijving stap voor stap doorlopen, alles is gelukt, behalve (hele diepe zucht :evil::o:confused:) het belangrijkste: het terugzetten van de back-up vanaf m'n geheugen stik werkt niet. Linux herkent de stik waarop ik de back-up heb gezet niet meer.
Moet ik dus toch compleet opnieuw beginnen. Mooi balen.
Toch bedankt voor het meedenken, maar voor iedereen met hetzelfde probleem: voorzichtig

Ik kon ook niet meer terecht op dit forum, heb er een nieuw account voor moeten maken op m'n windows pc! :confused: heet nu gewoon Paul van Aken

Ik kon ook niet meer terecht op dit forum, heb er een nieuw account voor moeten maken op m'n windows pc!
Dit heeft niks van doen met het backuppen of het terugzetten ervan.

Verder is het natuurlijk (bijna) altijd mogelijk om de data van je USB-stick terug te krijgen. Want wat je zegt over je USB-stick is erg vreemd.
Ik had al een hele tekst geschreven maar wil eerst weten wat je hebt gedaan, voordat ik je overspoel met info en commands waarmee je je machine overhoop kan halen.

Heb je nou de gehele /home partitie gebackupt? Of alleen de bestanden in je persoonlijke map?
En heb je een image gemaakt ofzoiets?
Is je backup leesbaar met Windows?

Laatst bewerkt:
Dit heeft niks van doen met het backuppen of het terugzetten ervan.

Heb je nou de gehele /home partitie gebackupt? Of alleen de bestanden in je persoonlijke map?
En heb je een image gemaakt ofzoiets?
Is je backup leesbaar met Windows?

:o Nu ik dit lees weet ik wat er fout is gegaan. Ik heb iid alleen de mappen die zichtbaar waren ge-back-upd (wat een woord). Inderdaad heb ik een gedeelte kunnen redden door op de windows pc de memory-stik te kopieren naar een cd rom, en dat weer op de linux pc te plaatsen. Maar het meeste is weg, omdat dat in verborgen bestanden zat. :o
stom,stommer stomst.

Ben dus ook weer gewoon terug als boekenwurm, gelukkig.

Laatst bewerkt:
Inderdaad heb ik een gedeelte kunnen redden door op de windows pc de memory-stik te kopieren naar een cd rom, en dat weer op de linux pc te plaatsen. Maar het meeste is weg, omdat dat in verborgen bestanden zat..
Je hebt denk ik wel al je zelf aangemaakte bestanden terug nu, want over het algemeen zitten in de verborgen mappen configuratie bestanden van programma's etc. Tenzij je bestanden wegstopt in verborgen mappen en bestanden natuurlijk. Hoop dat je niet je foto's kwijt bent.
Ben dus ook weer gewoon terug als boekenwurm, gelukkig
Blij toe :D:thumb:

Maar 't is nu voor mekaar als ik het goed begrijp?

PS. Ik worstel ook altijd met het woord backuppen en de vervoegingen ervan, kan ook eigenlijk niet allemaal in het Nederlands.:D

Maar 't is nu voor mekaar als ik het goed begrijp?

PS. Ik worstel ook altijd met het woord backuppen en de vervoegingen ervan, kan ook eigenlijk niet allemaal in het Nederlands.:D

Het is maar wat je "voor elkaar" noemt. Ik heb nu wel een lekker grote /home, maar ontzettend veel werk om alles weer zo te krijgen als ik het graag heb!
En ik heb iets heel belangrijks bijgeleerd!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan