PC blijft hangen in een zwart scherm met zandloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb vanavond mijn 6600 AGP 256 mb geinstalleerd maar er klopt iets niet
Toen ik mijn computer opnieuw opstarten bleef hij hangen op een zwartscherm en een zandlopertje in beeld. Ik moest toen handmatig weer de computer rebooten maar dat mocht niet baten, hij liep weer vast. Toen in de veilige modus opgestart, daarna weer normaal opgestart en dat ging weer goed. Iets zit er niet goed volgens mij. Maar wat?
Ik herinner mij dat ik bij de installatie van de driver ook een foutmelding kreeg maar weet deze niet meer dus nu heb ik het idee dat het aan de driver ligt. Ik heb deze versie: 169.21_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe.

OK, bij de installatie al een foutmelding !!

Zijn de drivers of installatieprogramma geschikt voor de door jou gebruikte besturing ?

Vista wil nog wel eens wat probleempjes geven

Ik heb XP Prof. En ik heb de driver zelf opgezocht en deze zou goed moeten zijn ook volgens de wizzard van NVIDIA.

Had je eerst een andere (onboard) videokaart?
En daar de drivers van verwijderd voordat je er de 6600 instak?

mvg leo

Ik had eerst de NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (Microsoft Corporation) (32 MB). Die dus verwijderd, zonder drivers te verwijderen en de nieuwe kaart erin gezet.

Dan is dat w.s. het probleem.
Kun je de drivers nog verwijderen via configuratiescherm > software?
Ander misschien met driver cleaner
mvg leo

Overigens gebruikt de 6600 al aardig wat stroom.
Is de voeding sterk genoeg?

Overigens gebruikt de 6600 al aardig wat stroom.
Is de voeding sterk genoeg?

Die voeding is 300 watt dus die is sterk genoeg is me verteld. Die drivers van de oude kaart staan er niet meer op aangezien het drivers waren die windows zelf aan die oude kaart had toegewezen.
Net ging het opstarten weer niet goed. Ik zit nu in de veilige modus omdat hij maar niet wilde opstarten en steeds dat zwarte scherm gaf. 1x ging het bijna goed zat ik gewoon op desktop, en ging hij weer spontaan op zwart.

Ik vrees toch dat leofact gelijk heeft.
Een 300 Watt voeding is niet veel.
Ik denk dat je het probleem in een te lichte voeding moet zoeken.

Ik vrees toch dat leofact gelijk heeft.
Een 300 Watt voeding is niet veel.
Ik denk dat je het probleem in een te lichte voeding moet zoeken.

Hoe kan dat nou! Er is mij verteld dat die voeding het moet trekken, sterker nog. Ik heb dat hier gevraagd of dat kan en ik heb begrepen dat dit zonder probleem kan. Die voeding doet ook niet raar ofzo.

Laatst bewerkt:
Ik heb je in je vorige topic toch duidelijk dit verteld:

Of je een nieuwe kaart kunt plaatsen hangt van een aantal zaken af. Wat voor aansluiting heeft je nieuwe kaart, is je voeding sterk genoeg, wordt je nieuwe kaart ondersteund door je moederbord???

En, vergeet niet, voor de de TNT Riva eruit haalt, eerst de videodrivers te verwijderen!!!

Download en installeer DriverCleaner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

verwijder daarmee alle (oude en nieuwe) videokaarft drivers, herstart en installeer daarna nog een keer de nieuwe drivers!

Laatst bewerkt:
Ik heb je in je vorige topic toch duidelijk dit verteld:

Toen schreef ik ook dat dit geen driver was van nvidia maar gewoon een toegewezen driver van Windows zelf. Ik had bij die kaart geen controlpanel of iets dergelijks. Iets wat ik nu wel heb. Maar hoe kom ik van dit probleem af?

mrmusic;2253679 Download en installeer DriverCleaner: [url zei:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745[/url]

verwijder daarmee alle (oude en nieuwe) videokaarft drivers, herstart en installeer daarna nog een keer de nieuwe drivers!

Hoe werkt dat precies, en welke drivers moet ik hebben. Ik zie nVidia, Nvidia stereo en nvidia WDM. Welke moet ik hebben?

Ok. En hoe moet ik vervolgens die software weer installeren? Gewoon die setup draaien van dat programma?

Eerst opnieuw opstarten en dan de setup van de nieuwe drivers weer uitvoeren

Ik zie in dat DriverCleaner ook nog allemaal andere dingen staan zoals 3Dfx, 3Dlabswildcat. Moet ik hier nog wat mee doen?

Buiten de drivers vervangen ook even naar de AGP Aperture size kijken in het bios.
Deze moet op 256mb of iig minimaal 128 staan.

Ondersteunt het moederbord trouwens AGP 8x of minimaal 4x?
300w voeding is toch aan de krappe kant, maar dat hangt erg af van het merk.
De problemen die je beschrijft zijn geen specifieke voedingsproblemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan