PC blijft hangen in een zwart scherm met zandloper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanuit je voeding gaat een kabel naar je harde schijf met een witte stekker met 4 "gaten"
Net zo een kabel moet in de zwarte aansluiting van de videokaart.
Wanneer er geen stekkers meer over zijn van je voeding, kun je een splitter kopen die je tussen de kabel naar harddisk zet en dan naar de video kaart.

Ik heb inderdaad geen stekker meer over, heb ik net even gekeken. Maar ik heb twee harde schijven. Hoe weet ik nu dat ik de goede te pakken heb of maakt dat niet zoveel uit? En waar komt die splitter dan? Dus tussen de schijf en de videokaart dus de videokaart voed hem van de hardeschijf dus?
En er zit dus zoiezo een draad bij die splitter om de videokaart en harde schijf mee te verbinden, begrijp ik?

het is zo een dergelijke kabel.
Wanneer je met de ruimte uitkomt zou ik proberen om hem tussen de cd/dvd speler/brander te zetten
Dan heb je misschien iets minder kans op stroom problemen op je schijven.
w.s. is het allemaal de zelfde 12v lijn ,maar goed.

Je haalt de stroomstekker uit de speler en daar gaat de splitter op.
De uitienden van de splitter gaan vervolgens weer naar de speler en de video kaart.

Ok, duidelijk. Ik ga op pad voor de splitter. Bedankt.

De splitter zit er tussen. Het opstarten net ging goed alleen moest er nog wat veranderen aan de AGP settings, van 3.0 naar 2.0? Waar en hoe doe ik dit?

Te vroeg gejuicht. Eerder vanmiddag ging het goed, ik had de splitter ertussen gehangen, tussen CDRW/DVD player en videokaart. Bij de eerste keer ging het opstarten goed, alleen vlak voor dat mijn desktop tevoorschijn kwam werd mijn beeld 1sec. zwart maar kwam toen vanzelf opzetten. Bij de tweede keer opstarten ging het goed, bij de derde keer ging het weer helemaal fout. Na het windowslogo met dat blauwe balkje wat heen en weer gaat vloog hij weer op zwart en in mijn monitor in de standby stand. Wat gaat er toch steeds mis?! Misschien moet ik die AGP setting nog goed zetten van 3.0 naar 2.0? Misschien dat dit wat uitmaakt, maar hoe doe ik dit?

Ik heb het inmiddels opgegeven. Het gaat niet lukken om dit goed werkend te krijgen. Verschillende keren al software eraf gegooid en weer geinstalleerd, splitter tussen CDRW/DvD player en videokaart geplaatst, het mocht niet baten helaas. De videokaart gaat weer in de verkoop incl. splitter. Binnenkort te vinden op marktplaats.
Mijn oude 32 mb nvidia tnt2 kaartje draait weer hier inmiddels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan