Besturingssysteembestanden/beveiligde mappen worden toch weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Hallo,

Ik heb Windows XP Home en kwam vandaag achter een merkwaardig 'probleem.' Als ik in de Verkenner zit en open de map Windows zie ik allemaal systeemmappen staan (in blauw) die normaal gesproken verborgen moet zijn. Daarbij kan ik ook zomaar in de map System waarbij je normaal gesproken een waarschuwing o.i.d. moet krijgen.

Bij Mapopties staat er een vinkje voor 'beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)' en staat er ook een vinkje voor 'verborgen bestanden en mappen niet weergeven.'

Desondanks lijkt het er sterk op alsof ik steeds verborgen mappen zie en ik sowieso alle systeembestanden zie. Iets dat ik niet wil eigenlijk; ik vind het erg vreemd. Hoe kan ik dit probleem (hopelijk) oplossen? Iemand een idee?

Als de bestanden/mappen in blauwe tekst wordt weergegeven dan betekent dit dat deze bestanden/mappen door windows zijn gecomprimeerd om schijfruimte te besparen maar wel bereikbaar blijven.
Dit staat los van het wel/niet laten zien van verborgen/beveiligde systeembestanden.

Als de bestanden/mappen in blauwe tekst wordt weergegeven dan betekent dit dat deze bestanden/mappen door windows zijn gecomprimeerd om schijfruimte te besparen maar wel bereikbaar blijven.
Dit staat los van het wel/niet laten zien van verborgen/beveiligde systeembestanden.

Klopt; ze zijn gecomprimeerd. Geen idee hoe/wanneer ik dat heb gedaan. Maar is dit erg; en ik kan deze bestanden dus niet verbergen; of alleen handmatig?

Dit absoluut geen ramp. niets te vrezen dus.
Je kan losse bestanden/mappen wel laten verberen door met rects op eigenschappen te klikken en een vinkje plaatsen bij verborgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan