HP C 5180 scant niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter buut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buut

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb in november 2007 een all in one HP CS 5180 photo printer gekocht met mogelijkheden om te kopiëren en te scannen. Nu kom ik er in januari achter dat de scanfunctie het niet doet (dit was ook het geval met mijn vorige HP 1300 series).

Heb een nieuwe printer gekocht (helaas het zelfde merk) en deze geeft het zelfde probleem.

Buut

doe je dat scannen via de software?

Ik heb in november 2007 een all in one HP CS 5180 photo printer gekocht met mogelijkheden om te kopiëren en te scannen. Nu kom ik er in januari achter dat de scanfunctie het niet doet (dit was ook het geval met mijn vorige HP 1300 series).

Heb een nieuwe printer gekocht (helaas het zelfde merk) en deze geeft het zelfde probleem.

Buut

Je zegt, ik kom er in januari achter, maar inmiddels is het maart.
Dus 4 maanden na aankoop en dat moet onder de garantie periode vallen.
Als je alles volgens de manual geinstalleerd hebt en het werkt niet, zou ik HP benaderen.

Zoiets moet garantie zijn.

C 5180

Ik weet niet op welke antwoord ik reageer.
Ik zag 2 antwoorden.
Van Loonytune... garantie is nog niet verstreken, dat klopt. Echter het probleem is precies hetzelfde als de vorige printer. Volgens mijn beperkte kennis heeft het niet met de printer te maken maar aan mijn PC-instelling?

C 5180

Het scannen doe ik via de printer (de knop "start scannen").
Daar zit toch ook een soort software in?

Overigens mijn excuus dat ik niet eerder gereageerd heb, ik was op vakantie.

Ik heb de Hp 1300 serie en als ik wil scannen moet ik HP-dirigent opstarten om te kunnen scannen misschien is dat ook bij jou

Ik heb mijn oude HP1300 series ook nog staan, en ook hiermee kan ik niet scannen.
Ook niet met de HPdirigent.
In beide gevallen (de 5100 en 1300 series) krijg ik de volgende melding
"an error occurred communicating with the scanning device. Please ensure that the scanning device is connected properly and try agina".

Ik heb beide printers verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Echter zonder resultaat.

Hoi buut,

Ik ga vanuit dat je met windows xp werkt.
HP heeft hiervoor een aantal oplossingen op hun website staan die wellicht dit probleem kan verhelpen.
Er staan 13 oplossingen die voor windows xp zijn.
Probeer ze één voor één eens uit :)

Succes :thumb:

Misschien moet je de functie van die knop eerst in de software instellen, ik heb een Canon scanner waarvan de knoppen ook niets doen. Maar dat komt doordat ik alleen de hoognodige drivers heb geinstalleerd en ik de scanner altijd via de PC aanstuur. Voor mij werkt dat perfect.

Nou is mijn kennis van computers beperkt, ik ben meer bekend met tekstverwerking etc.
Ik ga het proberen. Het kan wel even duren voor ik alles uitgetest heb. Vind het super eng.

Als je voordat je met je experiment begint een herstelpunt in XP aanmaakt, kan je al je wijzigingen moeiteloos terugdraaien voor het geval er iets helemaal mis mocht gaan.
Dat geeft tenminste een beetje een geruststelling.

Nou is mijn kennis van computers beperkt, ik ben meer bekend met tekstverwerking etc.
Ik ga het proberen. Het kan wel even duren voor ik alles uitgetest heb. Vind het super eng.

Een herstelpunt aanmaken is wel handig.
Verder is er niets engs aan hoor, als je ergens een stap niet snapt van HP, kun je het hier in dit topic vragen :):thumb:

Ik heb een HP F4280 en een Canon MP260. Beide konden wel printen maar niet scannen. Na dagenlang zoeken bleek het aan de USB kabel van de action te liggen. Met een kabel van de mediamarkt is scannen geen probleem meer. Al begrijp ik nog niet waarom je met een goedkope kabel wel kunt printen maar niet scannen.

Welkom op Helpmij azkampioen

Het is eigenlijk niet nodig om in een oud topic als deze nog te reageren.
Toch aardig dat je dit nog wilt delen, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Case closed. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan