• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vermenigvuldigen en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

prantiC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
ik moet voor de volgende tabel een formule hebben. Weten jullie of dit mogelijk is?
A B C 1 2 3
1 8
1 7
1 5
Ik moet nu de gegevens van de ABC kolommen vermenigvuldigen en optellen met die van de 123 kolommen.

Het volgende resultaat moet er dan komen:
1 2 3 Totaal
A 15
B 5
C

Dus hij maakt nu de rekensom 1*8+1*7=15
Hoe kan ik het zo maken dat er automatisch 15 in dat vakje komt onder A2?
Ik krijg het echt met geen mogelijkheid voor elkaar en weet niet eens of het uberhaupt mogelijk is. Iemand die me even kan helpen? :)

Heb je geen excel voorbeeldbestand, want op deze manier raak ik er niet aan uit.

Beste PrantiC,

En excel bestand kan je niet op Helpmij uploaden.
Maak er eerst een zip file van.
In XP en Vista gaat dat als volgt;
Selecteer het .xls bestand en druk op de rechtermuisknop en kies voor Kopieeren naar en kies dan Gecomprimeerde map.
De zip file kan je nu als bijlage bij je bericht (reactie) plaatsen.

Kies Rechts onderaan voor Reactie op vraag (op de helpmij site in dit bericht) type je tekst, scrol iets naar beneden, daar heb je een optie Beheer bijlagen.

Je maakt je vraag wat verwarrend door het over ABC kolommen en 123 kolommen te hebben.
In Excel hebben de kolommen letters en de rijen cijfers.
Wat je met kolommen 123 bedoeld is dus niet erg duidelijk.

N.b. Stel in A1 staat 1 en in A2 (er onder) staat 2 en in B1 staat 5 en in B2 6 kan je in C1 de formule: =(A1*B1)+(A2*B2) zetten om 1*5+2*6=17 te kijgen. De ( en ) zijn hier niet noodzakelijk maar maken het wel overzichtelijker.

Laatst bewerkt:
Withaar,

Waarom deze uitleg? Verwijs kortheidshalve naar de post van Huijb die ik ooit nog eens aanvulde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan