• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik meerdere werkbalden

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexanderinfo

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Ik ben bezig met een project voor mijn werk en nu moet ik binnen excel een optelsom maken van gegevens binnen meerdere werkbladen.

Het gaat om het optellen van 1 kolom per werkblad, verspreid over 31 werkbladen.
Probleem echter is dat de invoer van de gegevens tekst is en de uitkomst weergegeven moet worden als een getal.

Op dit moment gebruik ik de formule
Code:
=AANTAL.ALS('blad1'!K4:K64;"B")
Maar als ik meerdere werkbladen wil gebruiken
Code:
=AANTAL.ALS(blad1:blad2!K4:K64;"B"
krijg ik een foutmelding.

Nou kan ik wel de eerste formule bij elkaar opsommen
Code:
=AANTAL.ALS('blad1'!K4:K64;"B")+('blad2'!K4:K64;"B")
,
maar het gaat om 31 werkbladen. Dat is dus een aardig lange formule.

Weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem 1:

Je zegt dat je wilt optellen, maar gebruikt de funtie =AANTAL(), die het aantal niet lege cellen telt. Da's iets geheel anders .... wat bedoel je nu eigenlijk.

Probleem 1:

Je zegt dat je wilt optellen, maar gebruikt de funtie =AANTAL(), die het aantal niet lege cellen telt. Da's iets geheel anders .... wat bedoel je nu eigenlijk.

Precies zoals ik in het eerste stuk heb gesteld.
De gegevens die ik in een tabel wil weergegeven als getal is tekst, die moeten voldoen aan een bepaald critirium.
Daarom gebruik ik =AANTAL.ALS(), want =SOM() is voor getallen.

Hoi,

Werkt inderdaad niet. Wellicht iemand die met een matrixformule of vb een oplossing weet.

Overigens is het wel mogelijk om snel in elk werkblad de functie te gebruiken:

Selecteer alle werkbladen
klik in de cel waarin je de functie wilt gebruiken en maak de formule.
deze staat nu in alle werkbladen die je had geselecteerd.

tenslotte gebruik je de funcie SOM om de inhoud van alle cellen waarin de voorgaande functie is toegepast op te tellen.

tenslotte gebruik je de funcie SOM om de inhoud van alle cellen waarin de voorgaande functie is toegepast op te tellen.

Als in A1 van de verschillende werkbladen je AANTAL.ALS functie is ingevuld, maak je de som : =SOM(Blad1:Blad31!A1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan