Bestandseigenschappen #

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvdv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdv

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo,

Ik ben bezig mijn muziekcollectie te reorganiseren. Hiervoor wil ik een aantal zaken aanpassen in de Bestandseigenschappen. O.a. # Hiermee wil ik je volgorde beïnvloeden bij het sorteren. Echter, ik kan hier slechts 2 cijfers in kwijt. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik ook 3 of meer cijfers hier in kan stoppen?

(Bestand selecteren --> Eigenschappen --> Details --> #)

jvdv

Ik kan je niet volgen, bij "details" moet ik afhaken, waar zie je dat?
Je kan de naam toch wijzigen naar alles wat je maar wil?

Onder de tab Details zijn vele zaken aan te passen. De map heeft het kenmerk Muziekdetails. Als je de map opent en rechts klikt in de bovenste balk kunnen je elementen aan of afvinken. # staat voor het tracknummer. Hierin kan ik t/m 99 kwijt maar meer dan 2 cijfers krijg ik er niet in. Als je een oplossing weet hoor ik het graag.

jvdv

Sorry, ik zie nog steeds geen tabblad met Details.
Welk OS heb je, XP of Vista, of zit je in een bepaald programma te werken?

Ik werk met W-Vista Home Premium – Nederlandse versie.
De map waar het bestand in staat gebruikt als sjabloon Muziekdetails. Open de map en selecteer een bestand. Rechts klik op het bestand en kies Eigenschappen. Op het tab blad Details is het allemaal te vinden.

jvdv

Plaats zo direct wel een plaatje (Zegt meer dan 1.000 woorden)

Ik denk niet dat dit echt kan, want dat # staat voor albumnummer. Geen enkel album (1CD) heeft meer dan 99 nummers. :)

[edit]Je zou ook de bestandsnaam kunnen aanpassen: 001 - Bestandsnaam, 002 - Bestandsnaam, ..., 999 - Bestandsnaam.[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik ben bezig om een compilatie te maken op een 2 GB Flash kaartje dat in mijn autoradio past. Hierop plaats ik muziek die ik in een vooraf vastgestelde volgorde wil afspelen. Op een 2 GB kaartje gaan zeker meer MP3 bestanden dan 99 kan ik je verzekeren.
jvdv

Kan je de volgorde niet bepalen door een prefix van 3 decimalen in de naam op te nemen?

Ik ben bezig om een compilatie te maken op een 2 GB Flash kaartje dat in mijn autoradio past. Hierop plaats ik muziek die ik in een vooraf vastgestelde volgorde wil afspelen. Op een 2 GB kaartje gaan zeker meer MP3 bestanden dan 99 kan ik je verzekeren.
jvdv

Dat klopt zeker, maar dat bedoel ik ook niet.

Ik bedoel dat het onrealistisch is om een getal als 342 in te vullen, omdat Microsoft er vanuit gaat dat niemand een CD heeft met 342 nummers. Een CD (in de winkel) heeft nooit meer dan 20 nummers, dus meer dan 100 cijfers zij niet nodig volgens MS. Dat bedoel ik. ;)

@Arctic Joe: Jep, dat bedoel ik met die nummers. :)

Het merkwaardige feit doet zich voor dat als ik het tracknummer in WinAmp (Bestandsinfo) aanpas naar bijv. 131 dit zonder problemen gaat. Open je de Eigenschappen van het bestand via Window Explorer staat daar keurig 131.
jvdv

Inderdaad, maar bij mij werkt dit alleen als ik de ID3v2 tag hiervoor gebruik.
De ID3v1 tag krijg ik niet in de 300 regionen. Dan is je probleem zo goed als opgelost toch? :thumb:

Via een U-bocht kom ik er wel. Maar ja, ik hou zo erg van rechte lijnen. Je hebt me overigens wel op een idee gebracht. ff proberen.
jvdv

Ik ben blij.

Door de opmerking van Artic Joe heb ik het programma MP3tag gedownload. Hiermee kan ik de tags van de bestanden rechtstreeks benaderen en precies doen wat ik wil.

jvdv

PS. Nu me andere ‘probleem’ nog van de bestandsiconen. Zie draad elders in deze sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan