• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zoeken in twee kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdekoning

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Ik kom er niet uit na 14 dagen surfen.
Ik heb twee kolommen met x en y coordinaten
x y
61850 369678
61889 366591
61555 366690
61555 366696
61883 366258
61853 366691
Nu wil ik dat Excel zoekt in de twee kolommen naar de getallen die het dichtse in de buurt komen van coordinaten 61555 366692.
Dus dat Excel steeds kijkt naar het getal wat het dichtst benaderd kan worden, in dit geval is dat 61555 366690.
Ik kom er niet uit.
Groeten Peter

.

opgelost

Hartelijk dank Paul,
dat is precies wat ik zocht.
Wauw binnen 15 minuten is mijn probleem opgelost.

Bedankt!!

kleur

Kan ik nu ook nog de cellen die gekleurd zijn (gevonden zijn) in een door mij geselecteerde cel plaatsen?
Gr Peter

Kan ik nu ook nog de cellen die gekleurd zijn (gevonden zijn) in een door mij geselecteerde cel plaatsen?
Gr Peter
De kleur komt vanzelf in de rij met het kleinste verschil. Dit heb ik gedaan met een voorwaardelijke opmaak.
Als je B3 t/m F8 selecteert kan je dit uit zetten via opmaak > voorwaardelijke opmaak > verwijderen.

Gr Peter

Nu ik jouw vraag voor de 2e keer lees lees ik hem anders:o
Het antwoord hierop is dat dit lastig is, omdat dit ook meerdere regels kunnen zijn.
Maar het is zeker mogelijk indien je hier meerdere cellen beschikbaar voor hebt.

Laatst bewerkt:
meters

Oke bedankt ik begrijp het.
Je hebt mij al enorm geholpen met het eerste.
Ik probeer zoals gezegd de kortst aantal meters te bepalen tussen twee coordinaten.
Dat valt nog niet mee, er zitten ook bochten in de weg.
Als ik de afstand na meet met Google Earth zit er toch wat verschil in.

Maar hoe dan ook ik heb een richtlijn.
Bedankt nogmaals.

Groeten Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan