foto's ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hut00007

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2004
Hallo,

Ik ben net terug van een vakantie en wil nu de foto's op pc zetten.
Nooit geen problemen gehad, maar voor de vakantie heb ik m'n memory stick geformateerd.
Nu sluit ik de camera aan op pc en staat wel van 90 mb gebruikt.
maar er staat niks op.
maar op de camera zelf staan de foto's wel.
Wie weet hoe ik mijn foto's op pc krijg.:o

Bij geleverd kabeltje gebruiken en niet de kaart direct in je PC stoppen.

Als je veel fotos maakt maakt de camera vaak zelf submappen aan en deze lijkt windows niet altijd even goed te herkennen.
Heb soms het zelfde probleem, maar met de kabel (camera naar USB) is het nog altijd goed gegaan.

Laatst bewerkt:
Ook dan herkent windows niks. map leeg staat er. ook heb ik al geprobeerd zoeken op *.jpg niks gevonden.:shocked:

Met een kaartlezer en een recoveryprogramma kan je alle foto's weer boven water halen.
No panic!

sony cyber-shot 3,2 pixels
sony memory stick 128 mb

Wat voor programma?

Oh, daar is zo ontzettend veel te vinden, google eens op "card recovery" of "photo recovery". Als je zo'n programma gebruikt, dan leest de software je kaartje grondig uit en toont vervolgens een overzicht van foto's en bestanden die gered kunnen worden. Je selecteert de bestanden, en wijst een doel locatie aan waar ze naartoe geschreven worden. Uiterst eenvoudig.

(www.cardrecovery.com)
(www.photosrecovery.com)
(www.flashfixers.com)

En een paar duizend andere...

Laatst bewerkt:
Nog wat verder gezocht, er zijn wel meer berichten op intranet te vinden van mensen met problemen met hun Sony memory stick, maar een echt oplossing kom je (ik) niet tegen.
Enige dat je verder kan helpen is inderdaad zo'n recovery programma.

Laatst bewerkt:
Formatteren in de camera schijnt nog het beste te zijn, beter dan formatteren in de cardreader aan je pc. Daarmee voorkom je al een deel van de problemen. Netjes afsluiten voor het uitpluggen trouwens ook...

Heb mijn foto's weer kunnen krijgen, met dank aan : Art Plus Digital Photo Recovery
Deze is gratis te downloaden. Hiermee is m'n probleem opgelost al blijft het raar dat ik ze op m'n camera gewoon kan bekijken en op de pc niet.:thumb:

Heb mijn foto's weer kunnen krijgen, met dank aan : Art Plus Digital Photo Recovery
Deze is gratis te downloaden. Hiermee is m'n probleem opgelost al blijft het raar dat ik ze op m'n camera gewoon kan bekijken en op de pc niet.:thumb:

Fijn dat dat in ieder geval werkte. De oplossing is wat Arctic Joe schreef: de stick in de camera formatteren. Staat waarschijnlijk ook in de gebruiksaanwijzing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan