could not load opengl subsystem (*special)

Status
Niet open voor verdere reacties.

skubb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Goeiemorgen/middag/avond/moggel,

Ik heb een tijd geleden vele spellen gespeeld zoals; wolfenstein enemy territory, sof2 en C&C Generals.

Ik heb mij PC opnieuw geiinstaleerd, en deze werkt nu verder zonder problemen:D
Maar!

Ik dacht,laat ik weer een RTCW gaan doen.. ik download en installeerde deze..
Tot mijn stomme verbazing zei de console: "could not load opengl substystem".
Ik denk *** krijgen we nou..
en liet het hierbij en uninstallede deze..
(hetzelfde als bij SOF)

Ik heb ook C&C generals (command of conquer generals) gespeeld, destijds nog.
tot een week geleden waren er geen problemen of meldingen.
Maar tot mijn stomme verbazing, krijg ik WEER zo'n melding!

En ging daarom sirieus zoeken op internet wat de oplossing hiervoor kon zijn.
en vond dat k ik naar nvidia moest gaan en een update voor mijn videokaart moest installeren.

Heb ik gedaan, (hierbij bespaar ik ook de moeite voor jullie om mij deze tip te geven):P

Ik herstart de computer....
en denk, JEEJ HIJ GAAT T DOEN...

Nou, niet dus hea!:D:S

Dus mijn vraag aan jullie is, wat kan het probleem zijn nadat ik de pc heb hergeiinstalleerd dat de spellen opeens het niet meer doen, en dat C&C Generals het OPEENS ook niet meer doet?

m.v.g.

Laatst bewerkt:
microsoft vga driver opengl support

Goeiemorgen/middag/avond/moggel,

Ik heb een tijd geleden vele spellen gespeeld zoals; wolfenstein enemy territory, sof2 en C&C Generals.

Ik heb mij PC opnieuw geiinstaleerd, en deze werkt nu verder zonder problemen:D
Maar!

Ik dacht,laat ik weer een RTCW gaan doen.. ik download en installeerde deze..
Tot mijn stomme verbazing zei de console: "could not load opengl substystem".
Ik denk *** krijgen we nou..
en liet het hierbij en uninstallede deze..
(hetzelfde als bij SOF)

Ik heb ook C&C generals (command of conquer generals) gespeeld, destijds nog.
tot een week geleden waren er geen problemen of meldingen.
Maar tot mijn stomme verbazing, krijg ik WEER zo'n melding!

En ging daarom sirieus zoeken op internet wat de oplossing hiervoor kon zijn.
en vond dat k ik naar nvidia moest gaan en een update voor mijn videokaart moest installeren.

Heb ik gedaan, (hierbij bespaar ik ook de moeite voor jullie om mij deze tip te geven):P

Ik herstart de computer....
en denk, JEEJ HIJ GAAT T DOEN...

Nou, niet dus hea!:D:S

Dus mijn vraag aan jullie is, wat kan het probleem zijn nadat ik de pc heb hergeiinstalleerd dat de spellen opeens het niet meer doen, en dat C&C Generals het OPEENS ook niet meer doet?

m.v.g.

dit komt dus omdat microsoft zijn VGA driver geen opengl support , (je merkte waarschijnlijk ook tijdens het zoeken achter je probleem schokken in het beeld) en als je de desbetreffende drivers voor je kaart hebt gedownload. support naargelang je kaart deze opengl weer. om niet altijd je drivers te moeten downloaden na herinstallatie kan je altijd je installatie slipstreamen en deze direct integreren . ( slipstream tooltje = nlite)

Greetz,

Xtremegamer

dit komt dus omdat microsoft zijn VGA driver geen opengl support , (je merkte waarschijnlijk ook tijdens het zoeken achter je probleem schokken in het beeld) en als je de desbetreffende drivers voor je kaart hebt gedownload. support naargelang je kaart deze opengl weer. om niet altijd je drivers te moeten downloaden na herinstallatie kan je altijd je installatie slipstreamen en deze direct integreren . ( slipstream tooltje = nlite)

Greetz,

Xtremegamer

bedankt voor deze informatie,
maar, het klopt niet dat ik C&C generals NA de installatie zonder problemen heb kunnen spelen, en opeens ik een melding krijg...

en je wilt zeggen dat ik de pc weer moet herinstalleren?

en btw
ik gebruik Clarity dat is ingebouwd om de pc te herinstalleren

directx

bedankt voor deze informatie,
maar, het klopt niet dat ik C&C generals NA de installatie zonder problemen heb kunnen spelen, en opeens ik een melding krijg...

en je wilt zeggen dat ik de pc weer moet herinstalleren?

en btw
ik gebruik Clarity dat is ingebouwd om de pc te herinstalleren

dan lijkt het me eerder een directx update probleem , download de DirectX web updater http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3
en probeer dan eens opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan