Cryptogramie (geheimtaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAHverberck

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
hallo ik zou een progamma willen maken waar je een tekst helemaal veranderd in geheimtaal en dat je dat ook weer terug kan draaien dus bijvoorbeeld:
HOI is dan dus: JQW dus dat elke letter veranderd in 2 letters na hem in het alfabet en dat je dat dan ook weer andersom kan laten draaien dus als je dan JQW intypt dat je dan HOI krijgt.
ik weet heel erg weinig van vba ik weet alleen hoe je bijvoorbeeld iemand groet zulke kleine dingetjes kan iemand me hier mee helpen :thumb:

Laatst bewerkt:
Heb je ChilkatCrypt2 gedownload en geinstalleerd? Dat is een ActiveX object waarvan de trial versie 30 dagen werkt...:(

Ik zou zelf iets verzinnen. Ligt eraan hoe belangrijk het is.

dat is een beetje het probleem....
weet er zelf weinig van maar is wel belangrijk :o:confused:

Als het zo belangrijk is dan zal je baas het wel willen betalen.

Als je iets simpels wilt wat er ingewikkeld uitziet maar wel eenvoudig te kraken is, dan hoor ik het wel.

sorry mn baas wilt er niet voor betalen.
ik zou wel graag het progamma willen zien als het kan

De encryptie functie encrypt je tekst. Meer niet.
Als je een form maakt met een tekstvak en een button, dan zet je in het click event van het button
Code:
Private Sub Knop2_Click()
    MsgBox "De tekst: " & Me.Tekst0 & vbCrLf & "is Encrypted: " & Encrypt(Me.Tekst0)
End Sub
HTH:D

eey thanxs met je hulp ben ik heel ver gekomen heb er nu iets moois van gemaakt wat eg moeilijk te krake is :thumb: teminste vind ik ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan