data wegschrijven in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyrax

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2001
hi ...

voor mijn werk maak ik een soort omzet anaylyse op weekbasis. om het simpel te houden wil ik slechts 1 formuliertje maken en dan elke week de data 'wegschrijven' om hem dan later weer te kunnen oproepen ...

hoe ik dat ga doen heb ik al wel in men achterhoofd ...
wat ik nu wel niet 'echt weet', is hoe ik men data bijvoorbeeld naar een andere cel krijg.

een voorbeeld:

inhoud cel B3 "=A1+A2" en stel dat het resultaat hiervan 300 is ... zodoende staat er in B3 ook 300 staat

hoe kan ik dan ervoor zorgen ik in een andere celverwijzing (om men data dus te 'verplaatsen' ) effectief 300 komt te staan en niet = "A1+A2"

ik hoop dat het een beetje duidelijk is ... anders doe ik wel een 2e poging ... :)

grtz

Doe maar... 't Is nodig hoor. :eek:

uitleg herlezen en inderdaad ... twas n beetje moeilijk :)
gister alleen ff de topic gemaakt "in the heat of the moment"

@ Axel > Hier kan ik wat mee, thx a lot ;) :love:

vraagje hoe heb je het gedaan ?

waar kan ik de uitleg vinden om zo iets temaken??

die bestand MAP13 is net wat ik zoek!!!:)
ik heb gezien dat het via een macro is gedaan maar verder snap het niet echt.

alvast bedankt:)

Laatst bewerkt:
En heb je het userform en de code daarachter al bekeken?

snap niet hoe dat moet, kan je het misschien uitleggen(doormiddel van plaatjes of een video als het mogelijk is) hoe dat moet,
want ik wil ook data verplaatsen van ene tabblad naar het ander relativ getallen.

:confused:

Laatst bewerkt:
Dag Carl24

Open eerst Excel en klik op Extra–Macro–Beveiliging en zet beveiliging op Gemiddeld en open daarna Map13.xls. Klik op het kruisje rechtsboven en het programma wordt afgesloten. Daarna ga je naar Extra–Macro–VisualBasicEditor en je kunt de code lezen.

Gegroet,

Axel.

Ik heb de code gelezen :thumb:

het lukt me nu om wat andere rijen en kolom te verplaatsen met bestand map13

Maar verder heb ik een vraag kan je ook via marcro opnemen de
de Cel B3 effectief kopieren

inhoud cel B3 "=A1+A2" en stel dat het resultaat hiervan 300 is ... zodoende staat er in B3 ook 300 staat

1.Want ik wil eigenlijk de cel b3 =300 effectief kopieren naar een andere tabblad
2.Verder wil ik ook dat het naar een ander excel bestand gaat bv naar excel1.xls en dat B3 in tablad2 komt.

ik weet nog niet welke mogelijkheid 1 of 2 ga gebruiken voor mijn project, dus vandaar dat ik het opgeef ,want ik ben benieuwt of het kan

Laatst bewerkt:
Dag Carl,

In het algemeen kun je zeggen dat met de volgende formule elke cel in elk werkblad kan worden benaderd:

Code:
Workbooks("Map1").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value = 999
    Workbooks("Map2").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value = Workbooks("Map1").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value

Overigens zou ik de berekeningen in Visual Basic maken en niet via bijvoorbeeld =A1 + A2

Gegroet,

Axel

Laatst bewerkt door een moderator:
Axel,

ik heb verschillende optie gedaan maar het lukt niet, dit komt omdat ik
niet de taal echt ken vba ,(ben een dummy) maar wat is het beste dat ik kan doen.
Kan je me wat exel bestanden laten zien en /of met wat uitleg hoe je die formules maakt
zeg maar de werkwijze stap voor stap, als het mogelijk is.

Dag Carl,

Als je verder wilt met VBA dan is het wel zinnig om er meer van te weten te komen. Ga naar de bibliotheek en zoek een boek met VBA in combinatie met Excel. Tijdens de bestudering veel experimenteren (en de help-functie te gebruiken) en je hebt in een paar weken voldoende kennis om eenvoudige handelingen te automatiseren.

Veel succes,

Axel.

Dag Carl,

In het algemeen kun je zeggen dat met de volgende formule elke cel in elk werkblad kan worden benaderd:

Workbooks("Map1").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value = 999
Workbooks("Map2").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value = Workbooks("Map1").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value

Overigens zou ik de berekeningen in Visual Basic maken en niet via bijvoorbeeld =A1 + A2

Gegroet,

Axel

Ik heb de formule toegepast

krijg het volgende melding:
Fout 9 tijdens uitvoering
het subscript valt buiten het bereik

In Macro

---------------------------------------------------------

Code:
Sub CopynaarBlad()

'

Workbooks("Map1").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value = Workbooks("Map2").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value

End Sub

-----------------------------------

Verder heb ik al een boek aangeschaft (Macro en vba in excel de basis)

code

Code:
Sub CopynaarBlad()

Workbooks("Map1.xls").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value = Workbooks("Map2").Sheets("Blad1").Cells(1, 1).Value

End Sub

verder heb ik ook geprobeert achter map2.xls dit te doen en dan nog steeds dezelfde melding?? hoe kan dat

Bestaat Blad1? Staat er misschien beveiliging op?

Zijn beide bestanden geopend?

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan