• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van 1 kolom naar 4 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenDeMan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
:confused:
Hallo, misschien stel ik deze vraag dubbel, maar ik kon hem met zoeken niet vinden..

Heb de engelse versie excel 2007.

Ik heb een kolom met 4000 velden:

a1 3lettercode
a2 naam
a3 roepnaam
a4 postvak
a5 KOT
a6 Dennis
a7 Koets
a8 225
a9 ... etc

Nu wil ik dit graag omzetten naar 4 kolommen..

a1 b1 c1 d1
3lettcode Naam Roepnaam Postvak
KOT Dennis Koets 225
...etc

Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!

Groeten, Dennis.

Als de gegevens staan in kolom A (vanaf rij 1) plaats dan de volgende formule in B1:
Code:
=INDEX($A$1:$A$5000;(RIJ()*4-4+KOLOM()-1);0)
en vervolgens kopieeren naar kolom E1000 (ofzo).

edit: Vervolgens (als de gegevens er staan) kan je de kolommen B t/m E kopieeren en plakken speciaal > waarden. Hierna zou je kolom A kunnen verwijderen.

Laatst bewerkt:

Top, Bedankt Paul.

ik moest alleen even "rij" in "row" veranderen, en "kolom" in "column",
daarna werkte het perfect.

Laatst bewerkt:
te dom

Alberto ook jij bedankt,

Het mooie aan jouw oplossing was dat mijn Engelse versie automatisch de formules aanpaste naar engels bij het openen van het bestand,
En dat de nieuwe lijst gelijk naar een nieuw blad geplaatst werd..:thumb:

Je tooltje op blad 3 werkte ook prima, en er stonden idd 2 dubbele namen in! (dit heb ik gebruikt na dat ik de nieuwe lijst gemaakt had op Paul's manier.

Jammer genoeg was ik te dom om uit te vogelen hoe ik je uitkomsten kon uitbreiden naar 1250 rijen, nadat ik mijn namenlijst van 5000 had geplakt naar jouw lijstje van 2...
Ik kreeg dus de goede resultaten, maar ik kreeg er maar 8 (zoveel rijen als jouw groene vak bevatte).

Als ik probeerde dat uit te breiden door met de handle te slepen kreeg ik een foutmelding,
en hetzelfde als ik door knippen / plakken probeerde uit te breiden...

Allebei erg bedankt dus! Weer wat bijgeleerd!!:p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan