• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde laten verkleuren als die aan een bepaald criteria voldoet

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
hoe kan ik als ik in een cel een bepaalde waarde uitgerekend (4300) heb en het mag niet groter zijn dan c.a. 5000 bijvoorbeeld rood laten verkleuren als zijnde dat het hoger is dan bvb 5000.

de waarde 5000 kan verschillen en kan ik in een cel invullen en

dit is de som die ik in de cel gebruik
=SOM(D7*24)

kan wel een berekening maken die het benaderd
ALS(F7<=C32;"Goed";"fout")

maar kan ik die combineren en zo ja hoe, en als het dan fout is laten verkleuren naar bijvoorbeeld goed is groen en fout is rood.

nu op dit moment zijn de 2 formule's appart en krijg je nu voor de waarde een goed of fout te zien.

Cel selecteren.
Tab "Opmaak"> Voorwaardelijke opmaak> dan je voorwaarde(n) instellen.
Onder de knop "Opmaak" kun je lettertype, vet, onderstreept, letterkleur etc. invullen.

Voorbeeld [Celwaarde] [Is groter dan] 5000 > opmaak Vet Rood 14 punten.
In plaats van 5000 invullen kan dat ook een cel zijn, waar al een formule in staat, of zelfs een eenvoudige formule ingeven.
Soms doe ik dan op een 2e tabblad de formule berekenen, en het antowoord laten verwijzen in de voorwaardelijke opmaak.

Je kunt meerdere voorwaarden aan 1 cel hangen.

Laatst bewerkt:
En dit:

=SOM(D7*24)

hoeft niet. Dit

=D7*24

is al voldoende.

Cel selecteren.
Tab "Opmaak"> Voorwaardelijke opmaak> dan je voorwaarde(n) instellen.
Onder de knop "Opmaak" kun je lettertype, vet, onderstreept, letterkleur etc. invullen.

Voorbeeld [Celwaarde] [Is groter dan] 5000 > opmaak Vet Rood 14 punten.
In plaats van 5000 invullen kan dat ook een cel zijn, waar al een formule in staat, of zelfs een eenvoudige formule ingeven.
Soms doe ik dan op een 2e tabblad de formule berekenen, en het antowoord laten verwijzen in de voorwaardelijke opmaak.

Je kunt meerdere voorwaarden aan 1 cel hangen.

bedankt dit was nou helemaal wat ik zocht. te gek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan