Vista 32 vers installeren geeft foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom3k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hoi allen, zit met een rdelijk groot probleem. Ik heb net Vista 32 gekocht en probeer deze nu vers te installeren op een raid 0 systeem met 4 gig geheugen (ik weet dat hij effectief maar 3,2 gebruikt). Maar telkens tijdens het installeren krijg ik een blauw scherm met de foutmelding:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

En dan nog een lading tekst.

Ik heb meerdere keren geprobeerd opnieuw te installeren, maar ik krijg steeds deze foutmelding. Soms na 7%, dan weer eens op 80% en ook al een keer gehad dat ik zelfs de 100% heb gehaald en dat hij opnieuw ging opstarten, maar daarna toch weer fout :(

Aangezien ik nog niks qua software of drivers heb geinstalleerd, weet ik echt even niet wat ik moet doen :( Iemand?

Bvd,
Tom

Die 4 Gig geheugen zal de boosdoener zijn, haal d'r een paar modules uit en probeer 't nog eens, na install kun je het geheugen er weer bijzetten.;)

Waarom zou je vista installeren? :P

Weet niet welk besturings systeem je nu hebt?

Die 4 Gig geheugen zal de boosdoener zijn, haal d'r een paar modules uit en probeer 't nog eens, na install kun je het geheugen er weer bijzetten.;)
ah ok, is het bekend dat dat problemen geeft dan? Worth a try in ieder geval, maar wel erg lastig, want het zit belachelijk volgepropt in mijn systeemkast en kan er amper bij :(

Waarom zou je vista installeren? :P

Weet niet welk besturings systeem je nu hebt?
Ik had nu een semi legale versie van windows XP, besloot Vista te kopen om ook eens fatsoenlijk updates te kunnen ontvangen...

Ik had nu een semi legale versie van windows XP, besloot Vista te kopen om ook eens fatsoenlijk updates te kunnen ontvangen...
Tjah begrijpelijk... maar nogmaals Vista is geen vooruitgang! Denk dat je zonder xp updates nog beter af bent dan met Vista...

Probeer is met 2gb te installeren, als alles dan draait die andere 2 gb er weer bij prikken...

Hoi !

Dat Vista geen vooruitgang is......tja, da's een mening.

Maar er zijn (ook op dit forum) plenty tevreden gebruikers, hoor !

Inderdaad: eerst VistaUpgradeAdvisor: http://www.microsoft.com/netherland...ta/buyorupgrade/wvupgradeadvisor/default.aspx draaien, dan krijg je o.a. de mededeling te installeren met max. 3 Gig of de 64-bits versie aan te schaffen.

Heb je de UpgradeAdvisor niet gedraaid zijn er nog meer mogelijke hardware-problemen waarom je die fout krijgt, maar probeer dit eerst eens.

Gretz,

Harry.

Hoi !

Dat Vista geen vooruitgang is......tja, da's een mening.

Maar er zijn (ook op dit forum) plenty tevreden gebruikers, hoor !

Inderdaad: eerst VistaUpgradeAdvisor: http://www.microsoft.com/netherland...ta/buyorupgrade/wvupgradeadvisor/default.aspx draaien, dan krijg je o.a. de mededeling te installeren met max. 3 Gig of de 64-bits versie aan te schaffen.

Heb je de UpgradeAdvisor niet gedraaid zijn er nog meer mogelijke hardware-problemen waarom je die fout krijgt, maar probeer dit eerst eens.

Gretz,

Harry.
Bedankt, ga ik doen. Alleen kan ik moeilijk die advisor draaien als ik from scratch nieuwe componenten erin zet en begin met een totaal lege schijf..-_-Nouja, heb nu 2gig eruit gehaald, alleen om 1 of andere reden worden mijn dvdspeler en schrijver niet meer herkent :( Ik ploeter wel weer even verder

EDIT: Door al dat geklier in mijn kast was mijn kabeltje op het moederbord los komen te zitten, dvdspeler doet het weer, eens kijken hoe de installatie nu gaat verlopen.. ^_^

Laatst bewerkt:
Speedlimit!!!! Eeuwige dankbaarheid straalt u tegemoet! Het lijkt in ieder geval te werken, ga nu verder met installaren. Groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan