Welke videokaart kan mijn computer aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardHoogzaad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Hallo mensen,

Aangezien ik niet heel veel kennis van computers heb hoop ik hier mijn antwoord te kunnen vinden.

Ik heb momenteel een sapphire HD 2600pro videokaart maar deze presteert niet goed. Ik kan alleen maar de cd drivers installeren. Al het andere zorgt voor conflicten en nog slectere prestatie. Daarom ben ik aan het kijken voor een andere videokaart.

Mijn computer specs:
2.8 ghz intel pentium
1024mb intern geheugen
400w master cooler
40 gb harde schijf en 250gb harde schijf
Moederbord: Asus P4P 800SE

Nu had ik al gekeken en kwam ik bij de volgende videokaart terecht: radeon x1950pro AGP (klik hier)

Kan mijn computer deze videokaart wel aan? Of kan ik beter een andere videokaart kopen?

Alvast bedankt voor de tips! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik denk/weet dat je beter het merk en type moederbord kunt geven.
Dan kunnen we kijken wat er voor slot in zit en wat hij aankan.

Hallo

Die harde schijf vn 40gb draait die wel op 7200rpm?

Raymond ik heb een asus P4P 800SE moederbord. Ik heb meteen het topic aangepast.

Ik weet niet of die 40gb 7200rpm draait maar dat denk ik wel. Mijn comp is laatst nog hard gecrashed en ik kreeg hem niet meer opgestart. Het bleek dat door die crash mijn hele c: schijf (40gb) helemaal leeg was. Na windows install meteen gekeken met een HD test of die schijf kapot was. En het bleek dat er 5 punten waren waar schade zat. Dat was misschien het probleem. Aangezien ik niet wil dat mijn comp zo crashed heb ik besloten mijn d: schijf (250gb) te gaan gebruiken als c: waar windows op komt en ik een nieuwe externe hdd koop waar ik al mijn belangrijke documenten op ga zetten. Die komt er dus sowieso.

De videokaart past prima in je pc maar de pc kan ook wat sneller door bv die 40gb schijf eruit te laten en een andere interne schijf erin te zetten (als die 40 gig 5400rpm is)
1 gig geheugen erbij kan ook geen kwaad.

De videokaart past prima in je pc maar de pc kan ook wat sneller door bv die 40gb schijf eruit te laten en een andere interne schijf erin te zetten (als die 40 gig 5400rpm is)
1 gig geheugen erbij kan ook geen kwaad.

Inderdaad, je PC mag wel een upgrade hebben :rolleyes:

Enne...gaat die 400 Watt wel geneoeg zijn?

Laatst bewerkt:
400watt lijkt me voldoende voor de pc die jij hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan