Nieuwe PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter snor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snor

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Beste leden,

Ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan kopen.
Wat: Desktop, zelf samen stellen (niet zelf in mekaar zetten)
Budget: €1.500,-
Waarvoor: Gamen

Ik had zelf even zitten kijken en toen kwam ik hier op uit:
http://www.maxtron.nl/samenstellen/...elling[artikelen][]=2826&bestelling[aantal]=1
Ik zal wat extra info geven over een aantal onderdelen waarom ik ze gekozen heb.
Processoor: Had een vriend aangeraden.
Moederbord: Ondersteun Crosfire.
Videokaarten: Dit was de beste op deze site te verkrijgen (ik zit er ook nog aan te denken om te wachten op de 4000-serie)
Hdd: Vanwege zijn snelheid 10.000rpm, en voor een game pc is 150 GB genoeg.
CD/DVD-writer: Altijd handig

Graag tips om de pc beter te maken.

Hoi,

Mooi systeem alleen zou ik een am2 + moederbord kopen deze ondersteund ook de nieuwe amd processoren.

Modag

Hoi,

Mooi systeem alleen zou ik een am2 + moederbord kopen deze ondersteund ook de nieuwe amd processoren.

Modag

Ondersteun die ook crosfire. Want dat vind ik handig om hem later makkelijker te upgraden.
Heb je een link?

Laatst bewerkt:
Koop je hem bij die winkel of mag het ook bij een andere winkel?

Geen OS nodig? Vista?

Bij Azerty heb je voor hetzelfde geld dit:

2004383319275916772_rs.jpg

Laatst bewerkt:
Koop je hem bij die winkel of mag het ook bij een andere winkel?
Maakt niet uit waar ik hem koop.

Geen OS nodig? Vista?
Nee, geen OS nodig. Ik heb nog XP Pro liggen, lijkt me ook de beste voor een game PC.

Bij Azerty heb je voor hetzelfde geld dit:

2004383319275916772_rs.jpg
Zetten die mensen hem voor je in elkaar, of moet ik dat dan nog zelf doen?
Heb je een link naar deze opstelling?
Is de prijs inclusieft of exclusief btw?

Bedankt voor de hulp voor zover :thumb: :D

Hoi,

Ik zou het systeem voorgesteld door Raoul90 overwegen, misschien een beetje aanpassen (keuze HDD). In ieder geval een systeem gebaseerd op de E8400.
Je wilt 4GB geheugen? Dan ga ik/we er vanuit dat je een 64bits OS gebruikt of in de toekomst gaat gebruiken, anders is 3GB voldoende.

Let wel! Dit zou mijn keuze zijn:)

Succes bij het maken van je keuze!

René

Ik zou het systeem voorgesteld door Raoul90 overwegen, misschien een beetje aanpassen (keuze HDD). In ieder geval een systeem gebaseerd op de E8400.
Welke HDD zou jij dan kiezen?

Je wilt 4GB geheugen? Dan ga ik/we er vanuit dat je een 64bits OS gebruikt of in de toekomst gaat gebruiken, anders is 3GB voldoende.
Ik denk dat ik toch bij 4GB blijf, ik denk niet dat ik een 64bits OS ga gebruiken. Maar het ram geheugen zijn de kosten ook niet. Hij zou dan ongeveer €25,- goedkoper worden.

Succes bij het maken van je keuze!

René
Bendakt. En bedankt voor je hulp :thumb:

Maakt niet uit waar ik hem koop.

Nee, geen OS nodig. Ik heb nog XP Pro liggen, lijkt me ook de beste voor een game PC.

Zetten die mensen hem voor je in elkaar, of moet ik dat dan nog zelf doen?
Heb je een link naar deze opstelling?
Is de prijs inclusieft of exclusief btw?

Bedankt voor de hulp voor zover :thumb: :D

Het bedrijf zet hem voor je in elkaar, daarbij krijg je 2 jaar of 3 jaar garantie (het scheelt 25 euro tussen 2 en 3 jaar garantie.)
Het is samengesteld bij Azerty, je moet zelf maar even met de zoekfunctie de onderdelen opzoeken, en in het winkelmandje doen, aangezien ik niet weet of het mogelijk is om een mandje als vast klaar te maken :).
Kan het wel ff op een rijtje voor je zetten:

Je wilde zelf voor een Raptor gaan als HDD, deze optie is er natuurlijk nog steeds, als jij niet meer dan 150GB nodig hebt, moet je het zeker doen.
Als je voor de raptor wilt gaan, al zal ik dan wel voor de RaptorX gaan, aangezien deze niet veel duurder is, maar er wel betere reviews over te vinden zijn. Deze staat hier: http://azerty.nl/producten/product_detail/125/5656/raptorx.html

De prijs is inclusief BTW. Maar exclusief verzendkosten.

Ik zou kwa geheugen gewoon voor de 4GB gaan, want XP-32bit kan met zeg maar 3GB omgaan, en aangezien het dominator geheugen er niet in 1GB is, en het in prijs ook niet veel zal schelen, zal ik gewoon 4 x 1GB nemen.

Ik weet niet welke games je gaat spelen maar de games van tegenwoordig hebben nogal wat hdd ruimte nodig. Dus zou ik voor een grotere hdd gaan. Ik vind 150GB wat aan de krappe kant. Of je moet persé een raptor willen hebben. Enne zo gek veel duurder word het allemaal niet met een wat grotere hdd.

Laatst bewerkt:
Het bedrijf zet hem voor je in elkaar, daarbij krijg je 2 jaar of 3 jaar garantie (het scheelt 25 euro tussen 2 en 3 jaar garantie.)
Het is samengesteld bij Azerty, je moet zelf maar even met de zoekfunctie de onderdelen opzoeken, en in het winkelmandje doen, aangezien ik niet weet of het mogelijk is om een mandje als vast klaar te maken :).
Kan het wel ff op een rijtje voor je zetten:

Je wilde zelf voor een Raptor gaan als HDD, deze optie is er natuurlijk nog steeds, als jij niet meer dan 150GB nodig hebt, moet je het zeker doen.
Als je voor de raptor wilt gaan, al zal ik dan wel voor de RaptorX gaan, aangezien deze niet veel duurder is, maar er wel betere reviews over te vinden zijn. Deze staat hier: http://azerty.nl/producten/product_detail/125/5656/raptorx.html

De prijs is inclusief BTW. Maar exclusief verzendkosten.

Ik zou kwa geheugen gewoon voor de 4GB gaan, want XP-32bit kan met zeg maar 3GB omgaan, en aangezien het dominator geheugen er niet in 1GB is, en het in prijs ook niet veel zal schelen, zal ik gewoon 4 x 1GB nemen.

:thumb: Thanxs. Super uitleg :thumb:
Ik zat ook nog even bij Nvidea te kijken en daar vond ik dit:
$159.00 Behuizing
$638.71 Video Kaart
$319.99 Moederbord
Dat is totaal $1117,7 = €710.15
€168,40 HDD
€172,66 Processor
€39,09 Processor koeler
€109,78 Geheugen
€122,90 Voeding
€25,42 Case-fans
€21,27 DVD-brander
Dat is totaal: €659,52
Kosten PC: €659,52 + €710,15 = €1369,67
En daar komen dan natuurlijk ook de nodige verzendkosten bij.
Zou deze combi mogelijk zijn? En is dat wel handig geze combi? En ben ik niks vergeten?

Ik verander nu opeens een hoop maar ik ben gewoon opzoek, dus vandaar.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke games je gaat spelen maar de games van tegenwoordig hebben nogal wat hdd ruimte nodig. Dus zou ik voor een grotere hdd gaan. Ik vind 150GB wat aan de krappe kant. Of je moet persé een raptor willen hebben. Enne zo gek veel duurder word het allemaal niet met een wat grotere hdd.

Laten we zeggen 10GB per spel. Dan kunnen er 15 op, is meer dan zat. Maar dat laatste klopt ook wat je zegt dat het niet zo veel duurder is. Maar wat ik wil een HDD die 10.000 rpm haalt. Want die is dan sneller, dus vandaar mijn keuze.

Als je het bij nvidia en azerty koopt moet je het zelf in elkaar zetten.

De 9800GX2 is wel beter.
Voor 1500 kan je natuurlijk ook een systeem kopen met een 790i/780i chip + 9800GX2.
Als je dat moederbord van 319 neemt, dan moet je daarbij DDR3 geheugen kopen, wat veeeel duurder is als DDR2.

Dan kan je het beter zo doen:
2004255082714934266_rs.jpg

Als je het bij nvidia en azerty koopt moet je het zelf in elkaar zetten.

De 9800GX2 is wel beter.
Voor 1500 kan je natuurlijk ook een systeem kopen met een 790i/780i chip + 9800GX2.
Als je dat moederbord van 319 neemt, dan moet je daarbij DDR3 geheugen kopen, wat veeeel duurder is als DDR2.

Dan kan je het beter zo doen:
2004255082714934266_rs.jpg

Heb je de links? En waarom raad je dit aan: 790i/780i chip + 9800GX2?
Hier kan ik DDR3 kopen:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/782457/art/pixmania/pc-geheugen-1-gb-ddr3-sdr.html
http://www.pixmania.nl/nl/nl/729894/art/g-skill/pc-geheugen-2-x-1-gb-ddr3.html

Dat moederbord van de Nvidia site ondersteund geen DDR2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan