Nieuwe PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter snor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
DDR3 is stukke duurder. En ik heb al laten zien wat ik zou kopen van het geld.

DDR3 is stukke duurder. En ik heb al laten zien wat ik zou kopen van het geld.
Dan denk ik dat ik als moederbord voor de NVIDIA nForce 780i SLI MCP, want die ondersteund DDR2.

Het probleem is gewoon dat bijna iedereen iets anders zegt. En ik ben niet zo erg thuis in hardware en dan begin ik gewoon iedere keer te twijfelen. En voor iemand van 16 is €1.500,- toch een hoop geld. Dus ik wil de dingen zeker weten voordat ik iets koop. Maar dat snap je denk ik wel.

Stel ik zou als moederbord NVIDIA nForce 780i SLI MCP kopen. En ik koop zoals op dat plaatje daar onder staat GeForce 8800 Ultra. Is dat dan verstandig, en hoe werkt dat nou? Worden de krachten van de 3 kaarten gebundeld? Kunnen de spellen dat aan?

Het wordt me allemaal een beetje te veel :confused:

Je kan gewoon het beste een keuze maken uit de volgende twee combinaties:

x48 systeem (E8500+HD3870X2):
2002484732247616650_rs.jpg

780i systeem (E8400+9800GX2):
2004255082714934266_rs.jpg

Het moederbord wat jij aangaf is ook te koop bij Azerty, geld ook voor de kast en de videokaart.
Moederbord:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=64681

Nadeel van dit moederbord is dat de koeler van de chipset, de warmte tegen de videokaart blaast.

Laatst bewerkt:
780i systeem (E8400+9800GX2):
2004255082714934266_rs.jpg

Het moederbord wat jij aangaf is ook te koop bij Azerty, geld ook voor de kast en de videokaart.
Moederbord:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=64681

Nadeel van dit moederbord is dat de koeler van de chipset, de warmte tegen de videokaart blaast.

Om te beginnen: SUPER ERG BEDANKT :thumb:
Ik heb nog 2 vraagjes (op dit moment ;)) :o. Als ik bij de processor kijk. Dan staat er bij Bijzonderheden: Inclusief koeler. Moet ik dan nog wel de processor koeler kopen? Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.
En als ik het moederbord koop die jij adviseerde, kan ik dan eventueel later nog zo'n zelfde videokaart aansluiten en ze samen laten wereken?

Laatst bewerkt:
Om te beginnen: SUPER ERG BEDANKT :thumb:
Ik heb nog 2 vraagjes (op dit moment ;)) :o. Als ik bij de processor kijk. Dan staat er bij Bijzonderheden: Inclusief koeler. Moet ik dan nog wel de processor koeler kopen? Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.
En als ik het moederbord koop die jij adviseerde, kan ik dan eventueel later nog zo'n zelfde videokaart aansluiten en ze samen laten wereken?

Ja je kan een tweede in sli erbij zetten, ja er zit al een koeler bij de processor, je hoeft niet persé die extra processor koeler erbij te kopen.

Ja je kan een tweede in sli erbij zetten, ja er zit al een koeler bij de processor, je hoeft niet persé die extra processor koeler erbij te kopen.

Nogmaals bedankt :thumb:
Dan laat ik die processor koeler gewoon achterwegen :).

Doe toch maar die extra koeler. De standaard koeler schijnt niet zo heel best te zijn. Kijk maar in je eigen link bij de ervaringen.

Dat moederbord van de Nvidia site ondersteund geen DDR2

Dat ten éérste en ten tweede:
Het is een SLI bord, ga je in de toekomst 2 grafische kaarten gebruiken? Dan is het noodzakelijk, anders is het weggegooid geld. Mijn inziens is DDR3 ook niet echt noodzakelijk. Je zou natuurlijk een bord kunnen kiezen die zowel DDR3 als DDR2 ondersteund, vaak is het dan wel zo dat het bord dan bijv. DDR2 tot 2GB ondersteund en DDR3 tot 4GB. Dus opletten!
Wat de grafishe kaart betreft: de GX2 in SLI schijnt geen bijzondere prestaties neer te zetten (misschien driverprobleem). De HD3870X2 is qua prijs/prestatieverhouding t.o.v. de GX2 een veel verstandiger keuze. En dan nog te bedenken dat nVidia eind dit jaar met een nieuwe kaart komt welke is uitgerust met een enkele GPU die sneller moet zijn dan de GX2, wat weer doet vermoeden dat 2 GPU's op één kaart alweer achterhaald is.

Tja, het blijft een hoop uitzoekerij maar is gelukkig een luxe probleem:p

Dat ten éérste en ten tweede:
Het is een SLI bord, ga je in de toekomst 2 grafische kaarten gebruiken? Dan is het noodzakelijk, anders is het weggegooid geld. Mijn inziens is DDR3 ook niet echt noodzakelijk. Je zou natuurlijk een bord kunnen kiezen die zowel DDR3 als DDR2 ondersteund, vaak is het dan wel zo dat het bord dan bijv. DDR2 tot 2GB ondersteund en DDR3 tot 4GB. Dus opletten!
Wat de grafishe kaart betreft: de GX2 in SLI schijnt geen bijzondere prestaties neer te zetten (misschien driverprobleem). De HD3870X2 is qua prijs/prestatieverhouding t.o.v. de GX2 een veel verstandiger keuze. En dan nog te bedenken dat nVidia eind dit jaar met een nieuwe kaart komt welke is uitgerust met een enkele GPU die sneller moet zijn dan de GX2, wat weer doet vermoeden dat 2 GPU's op één kaart alweer achterhaald is.

Tja, het blijft een hoop uitzoekerij maar is gelukkig een luxe probleem:p

Ik denk ook dat ik de pc "pas" in de zomervakantie ga kopen.
En wat raad jij mij dan aan om te doen? En waneer komt die nieuwe kaart van nVidia?

de raptorx kun je vervangen voor de gewone raptor. Het enige voordeel aan de x serie is dat deze een doorkijkplaatje heeft die je in de hd laat kijken, verder niets. Aangezien je hd waarschijnlijk in je kast komt heb je hier dus weinig aan.

Ik sluit me aan bij de reply's van Raoul90 (18:18) en D2Freak (18:19)

We horen je tegen die tijd wel weer:thumb:

Iedereen heel heel heel erg bedankt :thumb: :thumb: :thumb:
Ik spreek jullie wel weer als ik de pc wil gaan kopen.

Dus ik kan gewoon de behuizing + moederbord + videokaart van nvidia gebruiken met de andere producten?

dat is niet wat ik zij , ik zij je hebt nog geen DDR3 geheugen nodig
DDR2 1066Mhz is snel genoeg Met een cas lvl van 3 of 4

is niet meer zo belangerijk !!!
Koop je nieuwe pc en geniet ervan ;) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan