Quota Management

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtjdamen

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
In windows 2003 kun je gebruik maken van een nieuw soort quota management, bij deze management geef je niet meer per gebruiker een limiet voor de schijf maar geef je een map een bepaalde maximum grote. Tot dusver lijkt dat dan goed te werken. Als ik op mijn e schijf een map aanmaak met de naam test en ik geef deze een limiet van 1gb dan werkt dit perfect (als ik hem map vanuit een andere server). Zodra ik echter een tweede laag dieper wil gaan werken wordt het quota niet toegepast, ook als ik de quota van de map erboven verwijder.

Ik heb dit verhaal getest op een andere schijf en daar werkte het wel op. Na het formateren van de de e schijf blijft dit probleem bestaan. Ik kan geen quota's toekennen aan submappen, hij past ze simpelweg niet toe. Wat zou hier de reden van kunnen zijn?

Ik gebruikt het windows fsrm quota management. overal op internet lees ik hoe mensen deze techniek toepassen dus het moet werken. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes,
Robin

alleen op shares

Ik heb gemerkt na wat verder onderzoek dat het niet zo zeer maar 1 laag diep werkt maar dat het quota gewoonweg niet wordt toegepast als de map geen share is. Submappen van een share werken ook niet. Het probleem hiermee is dat ik homedirectory's van gebruikers ook met een quotem wil uitrusten en dit zijn toch nooit shares? Het rare is wel dat het mogelijk is om automatisch een quotum toe te wijzen aan een subdirectory. Het is dus een beetje vreemd wat er gebeurd! hopelijk weet iemand raad

Ik denk dat je een grote vergissing begaat: In Windows server 2003 kun je alleen per partitie/schijfletter quotering toepassen.
Ik geloof dat in de nieuw uit te brengen Windows server 2008 er meer mogelijkheden zijn, maar in W2003 uitsluitend dus per partitie.

Succes,

Tijs.

het kan wel

Nee, ik weet zeker dat het kan sterker nog ik heb het inmiddels ook zien werken, hij past een quota toe op een map. Windows 2003 kent 2 manieren van quota de eerste is inderdaad per volume / gebruiker dit wordt NTFS genoemd. De andere kun je instellen doormiddel van de FSRM, hier kan je per map instellen. Het rare wat ik heb ontdekt is dat er wel een quotum wordt toegepast maar alleen rechtstreeks op een share wordt er ook een limiet aangegeven, bij andere mappen zie je simpelweg de beschikbare ruimte op je fileserver en dat is natuurlijk iets wat je niet wilt, hij limiteert daarin wel. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat we hier praten over een beperking van 2003 R2 want het quata werkt dus wel maar wordt niet goed weergegeven.

Bedankt voor je snelle reactie,
Robin

Inderdaad, wij hebben dit hier ook draaien. Je kent een quota toe aan de 'moeder' map, en bij elke nieuw aangemaakte submap word de zelfde quota toegekend. Kijk vanuit deze link maar eens verder.

Wat ik denk dat je gedaan hebt, is toen je een quota maakte, je per ongeluk koos voor 'Make quota on path'. Als je voor 'Auto apply tamplate and create quotas on existing and new subfolders' maakt hij wel automatisch quota's aan.

Probeer dus eens een nieuwe (test) quota te maken, en kies voor het tweede bolletje, waar Auto apply tamplate and create quotas on existing and new subfolders' achter staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan