pclinuxos draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsio

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
ik heb een probleem met pclinuxos, ik wil daar ook internet op maar dat moet je helemaal instellen en ik heb al ndiswrapper gedownload maar kan niet installeren want als ik em aanklik dan moet ik een programma selecteren waarmee die dan uitgevoert word, en als ik normaal een draadloos netwerk wil instellen moet je ook eerst ndiswrapper selecteren maar als ik dat instal bestand dan selecteer zegt ie dat dat niet de goeie is.

wie kan mij helpen !!!??

Wat voor draadloos ding is het
usb? doe dan eens:
PHP:
lsusb
pci? doe dan eens:
PHP:
lspci -nn

en doe eens
PHP:
dmesg
als je die usb(?) stick erin frot. Dan vertelt linux je of hij niet zelf al ondersteuning heeft voor die chipset. NDiswrapper is meer bedoelt voor als er geen linux ondersteuning is.

Open Konsole of andere terminal en type:
drakconf <enter>​
Er wordt je dan gevraagd om het root-wachtwoord.
Kies vervolgens voor de tab "Netwerk & Internet"
Ga dan naar de optie "Nieuwe netwerkinterface instellen" (links bovenin)
Klik je er door heen en het moet je haast wel lukken. Of je hebt een wel heel exotisch apparaat.
Misschien dat je de juiste drivers nog moet downloaden.

Ohja: NDISwrapper zit al in PCLinuxOS

Laatst bewerkt:
het helpt allemaal nie
hij kan me netwerkkaart ook niet vinden
maar als ik wireless netwerk in wil stellen vraagt ie ook om ndiswrapper maar hoe kan ik die installeren of kiezen zodat ie het doet?
en ik heb een: asus WL-138g kaart pci

het helpt allemaal nie
hij kan me netwerkkaart ook niet vinden
maar als ik wireless netwerk in wil stellen vraagt ie ook om ndiswrapper maar hoe kan ik die installeren of kiezen zodat ie het doet?
en ik heb een: asus WL-138g kaart pci

via synaptic installeren

bij synaptic staat ie al geinstalleerd...
maar nu kan ik helemaal niks meer bij wireless network doen hij zegt gelijk dat wireless packages niet kloppen...
maar hoe kan ik het dan anders doen ipv ndiswrapper of is er geen andere manier ?¿

ik heb nu pclinuxos al verwijdert
zal ubuntu maar proberen

ik heb nu pclinuxos al verwijdert
zal ubuntu maar proberen

hehe ik stuitte ook op veel problemen bij pclos, ik heb verscheidene distro geprobeerd en ubuntu blijft ook mijn voorkeur hebben, dan heb je ook meer kans om ondersteuning te vinden op fora zoals deze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan