Geluid Werkt Niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter J1MY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

J1MY

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Beste Helpmij.

Ik heb een zelf gebouwd dual-core systeem met daarop On Board Sound
Alles werkte voorheen perfect.
Totdat ik windows xp op nieuw installeerde, Na het installeren van de driver cd van me moederbord werkte het geluid wel, maar niet volgens: ConfiguratieScherm -> Geluiden en audioapparaten niet er staat dan ook: 'Geen Audioapparaat'
Maar als ik naar Realtek Audio Console ofzo ga en dan naar: 3D Audiodemo op play druk hoor ik wel geluid,

geluid1rd6.png

dit is een zeer storend probleem want het geluid werkt ook niet op WMP10, Youtube en google video en nog meer

Gegevens PC:
Moederbord: Gigabyte GA-MA69VM-S2

Ik heb de nieuwste drivers voor me geluid ook al opgehaald van de Gigabyte site maar zonder resultaat.

Als jullie me kunnen helpen,
Alvast bedankt

Rechtermuisknop op "Deze computer"-> Eigenschappen-> Tabblad Hardware-> Apparaatbeheer. Als hier gele vraag of uitroeptekens staan moet je inderdaad de drivers nog installeren.

Hier staat geen Geel vraagteken bij of een rood kruisje en volgens de manager staat ie gewoon geinstalleerd

aparakb9.png

chipset driver ook geinstalleerd?

je hebt wel vraagteken bij overige apparaten:P

Hier stat geen Geel vraagteken bij of een rood kruisje en volgens de manager staat ie gewoon geinstalleerd

aparakb9.png

Dat is inderdaad erg vreemd. Geluid staat ook niet uit in de regeling toevallig?

-> chipset driver ook geinstalleerd?
Ja ook deze is geinstalleerd

Volgens mij staat ie er nog niet goed bij. Kijk anders is in de bios of het daar niet toevallig uitgeschakeld is.

Volgens mij staat ie er nog niet goed bij. Kijk anders is in de bios of het daar niet toevallig uitgeschakeld is.

Wel zeer raar dat ie het bij de Audio Manager van Realtek wel doet en Windows Audio Manager niet, ik ga even naar me bios toe om te checken of ie niet uigeschakeld is :thumb:

Wel zeer raar dat ie het bij de Audio Manager van Realtek wel doet en Windows Audio Manager niet, ik ga even naar me bios toe om te checken of ie niet uigeschakeld is :thumb:

Het leuke is: Ik heb precies hetzelfde gehad!! Alleen weet ik niet meer hoe ik het opgelost heb.

In de bios staat on board sound gewoon aan, ik had ook nog Ubuntu bij me bootloader staan dus die heb ik even geboot en daar werkt ie wel
(Ben nu wel weer back in windows)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan