Wi-Fi probleem met iPod Touch

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans de gans

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hey,

Ik heb pas een iPod Touch gekocht. Ik hoopte om makkelijk te kunnen verbinden met ons thuisnetwerk.. maar tot hiertoe alleen maar problemen!

We hebben thuis een draadloos netwerk (router: Linksys BEFSR41). Wanneer ik met de iPod een netwerk zoek, staat dat van ons ertussen (met een slotje voor), maar ik kan niet verbinden (geeft altijd de foutmelding: "Kan niet verbinden met.."). Het wachtwoord dat ik moet invullen ken ik, en ik kan ook zonder problemen inloggen op de router om instellingen te wijzigen.

Nu heb ik al dikwijls iets gehoord over MAC-adres filtering. Maar nergens vind ik hoe ik onze router (de Linksys BEFSR41) kan doen "filteren".

Kan er iemand helpen? Ik word er een beetje moedeloos van :(

Alvast bedankt !

Kijk eens bij Filters en Mac adres.

Wanneer ik inlog en naar "security" ga, dan "filter" selecteer, kan ik wel kiezen voor "edit MAC filter settings".

Maar bij de uitleg voor dit gedeelte staat:
"To filter MAC addresses, do the following:

1. Click the Edit MAC Filter Settings button to open the MAC Filter page.

2. In the Filtered MAC Address dropdown menu, select the set you want to view. A total of 50 MAC address can be filtered. Filtering MAC addresses will block access to the Internet.

3. Enter the MAC Address in the field provided to prevent this computer from getting access to the Internet."

Is dit dan niet enkel om juist MAC-adressen te blokkeren?
Maar ik moet er juist eentje toelaten...
Help ! :(

ps: ergens staat er ook wel MAC-cloning... heeft dit er iets mee te maken, of is dit iets totaal anders?

Laatst bewerkt:
Nog effe specifieker:
onze router is de: Linksys BEFSR41 versie 4.2

Ik vind nergens hoe ik een mac-adres kan toevoegen aan de veilige lijst ...

Kan er iemand helpen?
'k Geraak er echt niet uit :(

Oké mensen, ik sta weer een stapje verder..Maar voel me wel vrij dom nu !

Het is dus niet die Linksys die voor het draadloze internet zorgt, maar we hebben nog een Wireless Access Point ertussen staan, nl de D-Link Wireless Access Point dwl 2100ap...

Maar nu heb ik het probleem dat ik het access point niet kan configureren!! Ik kan hier niet op inloggen!

De standaard url (192.168.0.1 of 192.168.0.50) werken niet :(

Iemand een idee hoe ik hierop geraak???

- Wat betreft MAC filtering, heb je voor je huidige pc/laptop dit ook aanstaan?
- Waar maakt je huidige pc verbinding mee, de Linksys of de D-Link
- Is het ip adres niet 192.168.1.1 van de D-Link?

Laatst bewerkt:
- Wat betreft MAC filtering, heb je voor je huidige pc/laptop dit ook aanstaan?
- Waar maakt je huidige pc verbinding mee, de Linksys of de D-Link
- Is het ip adres niet 192.168.1.1 van de D-Link?

Mijn eigen pc is verbonden met de D-Link (want mijn pc is draadloos)
Ik denk dat de MAC-filter voor alles aanstaat. Mijn IP-adres is door DHCP toegekend.

Ik heb al gelezen dat om in te loggen bij de D-link ik eerst een statisch IP_adres moet aanmaken.. Heb al 192.168.0.50 en 192.168.0.1 en 192.168.1.1 geprobeerd... niks lukt :(

Mensen..

Het is me gelukt... Blijkbaar had de installateur het IP adres van het access point veranderd... Eens ik hier achter kwam kostte het niet meer zoveel moeite om alles te configureren!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan