Internet delen laptop / pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

popmarter

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo, situatie is als volgt.

Ik heb mijn modem aangesloten op een linksys router. Mijn laptop en NAS krijgen van de router een vast ip adres en dit werkt allemaal prima. Vast ip is nodig omdat aan de NAS een muziekspeler zit (Squeezebox, voor diegene die het kennen).

Nu heb ik een tweede pc, een gewone desktop, die ik aan dit draadloze netwerk wil koppelen met usb-ontvangerding. Verbinden met het draadloos netwerk lijkt wel te lukken maar internet toegang lukt niet. Dit lukt ook niet als ik een kabel leg van de router naar de desktop pc. Zelfde probleem. Wel verbinding maar geen internet.

Kan iemand mij helpen?

Geef je tweede pc een vast ip-nummer en geef als DNS-server het ip-adres in van de router.
Omdat al je verbindingen (laptop, NAS, PC) een vast ip-adres hebben, kun je de DHCP-functie van de router uitschakelen.

Geef je tweede pc een vast ip-nummer en geef als DNS-server het ip-adres in van de router.
Omdat al je verbindingen (laptop, NAS, PC) een vast ip-adres hebben, kun je de DHCP-functie van de router uitschakelen.

bedankt zover, IP en DNS heb ik gedaan. dan heb ik wel verbinding, maar geen internet.

DHCP stond al op uit.

Edit:

Ok opgelost.
Op de laptop ipconfig /all gekeken en alle ip-adressen opgeschreven en identiek ingevoerd op de desktop. Behalve die van de laptop. Daar een andere nummer van gemaakt. nu werkt het.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan