Vista 32 en 4 gig geheugen drama. Help?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom3k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Ik word er nu wel een beetje moe van. Vista 32 wil maar niet fatsoenlijk werken met 4 gig. Installeren ging al niet, daar ben ik na lang zoeken achter gekomen, dus had ik 2 gig eruit gehaald en met 2 gig Vista32 geinstalleerd. Maar daarna zou je er 2 gig bij moeten kunnen zetten. Ik weet het, hij ziet dan maar 3,2 gig, maar dat vind ik prima (svp dus geen discussie over 64, ik ken ondertussen wel de voors en tegens ). Nu heb ik net ook nog een patch van Windows geinstalleerd (929777 dacht ik), maar zelfs dan loopt hij nog vast. Heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand dit al eens weten te fixen?

Bvd,
Tom

Het vastlopen heeft niet zoveel te maken met het aantal GB RAM. Zelfs XP 32 bit moet met 4 GB gewoon werken, zij het met een beperkte hoeveelheid.

Hoe zit het met je andere drivers?

Hoi !

Dat je Vista en XP niet met 4 Gig kunt installeren hebben we je hier op het forum toch verteld ?
Hoezo: na lang zoeken ? Volgende keer dus direct naar @helpmij !

Na installatie zou het geen probleem moeten opleveren.

Trouwens: In Vista SP1 zie je gewoon die 4 Gig staan, alleen het gebruik is maar 3,5 Gig.

Waarschijnlijk conflicteert 4 Gig met een of andere driver, zoals @XP_PC al aan gaf.
Bij mij was een Logitech Webcamdriver de boosdoener bij een soortgelijk probleem.

Zelf zet ik direct na de installatie die tweede 2 Gig erin, dan merk je vanzelf wat het probleem oplevert.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dat je Vista en XP niet met 4 Gig kunt installeren hebben we je hier op het forum toch verteld ?
Hoezo: na lang zoeken ? Volgende keer dus direct naar @helpmij !

Na installatie zou het geen probleem moeten opleveren.

Trouwens: In Vista SP1 zie je gewoon die 4 Gig staan, alleen het gebruik is maar 3,5 Gig.

Waarschijnlijk conflicteert 4 Gig met een of andere driver, zoals @XP_PC al aan gaf.
Bij mij was een Logitech Webcamdriver de boosdoener bij een soortgelijk probleem.

Zelf zet ik direct na de installatie die tweede 2 Gig erin, dan merk je vanzelf wat het probleem oplevert.

Greetz,

Harry.
Nouja, ik probeer eerst zelf eea vorodat ik op dit forum kom. En idd, naar aanleiding van forum post heb ik 2 gig eruit gehaald en met 2gig Vista geinstalleerd. Maar als ik het nu weer terug zet, krijg ik weer andere fouten en Vista heeft volgens mij alle updates nu binnen. Alleen nieuwste NVidia grafische kaart drivers geinstalleerd, verder niks :-/

32bit = max 3 GB dat is je enige beperking. Met sp1 van Vista iets meer maar effectief kan dat wel probs opleveren. Laat die prestatieindex eens lopen in systeeminstellingen met de 4GB configuratie en de 2 GB configuratie.

De beste moge winnen :)

32bit = max 3 GB dat is je enige beperking. Met sp1 van Vista iets meer maar effectief kan dat wel probs opleveren. Laat die prestatieindex eens lopen in systeeminstellingen met de 4GB configuratie en de 2 GB configuratie.

De beste moge winnen :)
Maar dit topic ging erover dat mijn PV met Vista 32 alleen maar draait met 2 gig en niet 4......heb trouwens een score van 5.3, is dat enigzins ok?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan