• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niks weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hoi Allemaal,

Ik heb een simpele berekening in een cel "Cel Z". Die luidt, Aantal "Cel X" maal "Cel Y" (in euro's)
Als ik nu bv niks invul in "Cel X" en "Cel Y" dan staat er in "Cel Z" standaard €0,00.
Is het mogelijk, via een macro of formule, dat er niks wordt ingevuld in "Cel Z" als er ook niks staat in "Cel X" en "Cel Y ". Dus dat "Cel Z" een lege cel is, totdat er in "Cel X" een aantal wordt ingevuld en in "Cel Y" een bedrag??

Zoals het plaatje hieronder aangeeft, zie je in de Cellen Z, allemaal €0,00 staan. ik zou dat graag leeg hebben, totdat er daadwerkelijk getallen worden ingevuld.

excel.png

Peace,
René Rijk. ;)

=ALS(OF(A2="";D2="");"";A2*D2)

Pas hierin evt. nog de kolomletters aan indien nodig.

Wigi

Bedankt voor je snelle reactie. Maar heb je niet een typ fout gemaakt?
Als ik dit invul (met de juiste verwijzing (cellen)) dan wordt deze formule weergegeven en als ik getallen invul, berekend hij niks..

Peace,
René Rijk

Bedankt voor je snelle reactie. Maar heb je niet een typ fout gemaakt?
Als ik dit invul (met de juiste verwijzing (cellen)) dan wordt deze formule weergegeven en als ik getallen invul, berekend hij niks..

Peace,
René Rijk

:shocked:
Het lijkt een beetje flauw maar staat er wel een = teken voor de ALS?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Haha nou niks flauws hoor een typ fout is idd zo gemaakt.
Ik heb de fout al gevonden.. Ik had 2 Cellen omgedraaid....Mijn fout dus.:o

Het werkt.

Bedankt voor de snelle reactie's.

Peace,
René Rijk. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan