Veiligheid privemail op werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik werk als systeembeheerder en ben bezig bepaalde sites te blokkeren op het werk. Nu heb ik zelf het idee dat hotmail minder veilig is voor ons netwerk dan andere mail.
Is dat zo? Kan het meer kwaad om men hun hotmail te laten kijken dan andere prive-mail?

Groet,

Sam

Hoi,

Hotmail is webmail.
Bij het ingeven van naam en wachtwoord voor hotmail wordt gevraagd of deze gegevens opgeslagen moeten worden.
Als de gebruiker daarvoor kiest, kan elke andere gebruiker op de betreffende pc zondermeer de account benaderen.

Dus het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf om naam en wachtwoord NIET op de betreffende pc op te laten slaan, OOK AL IS DAT HAAR/ZIJN EIGEN WERKPLEK

Het gaat me eigenlijk niet zo zeer om of hotmail veilig is voor de gebruikers qua privacy. Maar is Homail minder veilig voor ons netwerk dan bijvoorbeeld de webmail van G-mail of zonnet, etc. Dus is er met Hotmail een grotere kans dat we troep op ons netwerk binnenkrijgen?

Gevaar voor troep op je netwerk heeft niets met privé-mail te maken. Ik bedoel... waarom zou Hotmail gevaarlijker zijn dan - laten we zeggen - Marktplaats, Hyves of andere populaire sites?

Worden bijvoorbeeld de bijlage's van Hotmail net zo goed gescant als die van providers. Dus bijvoorbeelde de webmail van Hetnet, zonnet, etc.?

Worden bijvoorbeeld de bijlage's van Hotmail net zo goed gescant als die van providers. Dus bijvoorbeelde de webmail van Hetnet, zonnet, etc.?

Als het goed is heb je op serverniveau een firewall en mailcontrole op spyware en virussen ......

Tuurlijk heb ik hier beveiliging. Maar ik wil het risico gewoon zo veel mogelijk uitbannen. Vandaar dat ik de risio-sites zo veel mogelijk wil blokkeren, en had het idee dat hotmail daar ook bij hoorden.

Als iemand (bij ons dan) een hotmail account gebruikt op het werk, dan heeft dat zeker niets met het werk te maken.
Iedereen heeft een standaard account in Outlook.

Het al dan niet gebruiken of toestaan van andere programma's (hotmail, msn et cetera) is vastgelegd in de bedrijfs policy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan