Hallo mensen,
Ik ben net begonnen met het leren van php. Ik heb een handboek gekocht (php 5 en mysql van Arjan Burger)
In het boek staat dat punten ervoor zorgen dat een variabele aan de regel wordt toegevoegd. Dit zou er zo uit moeten zien.
echo "Welkom op mijn site ".$naam."!";
Maar in een ander ander voorbeeld kom ik dit tegen;
echo $getal1." vermenigvuldigd met ".$getal2." is ".$resultaat;
Bij $getal1. staat de punt erachter
Bij .$getall2. staat er een punt voor EN achter
Bij .$resultaat; staat de punt ervoor
Moet ik hieruit opmaken dat het niet uitmaakt waar je de punten neerzet? Waarom worden niet alle variabele tussen punten gezet? Wie weet de juiste schrijfwijze die in grotere scripts geen problemen opleveren?
Ik heb gelezen dat je voor de overzichtelijkheid van het script beter die punten kunt gebruiken, maar dat het eigenlijk niet uitmaakt omdat php hier niet zo moeilijk over doet.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Mark
Ik ben net begonnen met het leren van php. Ik heb een handboek gekocht (php 5 en mysql van Arjan Burger)
In het boek staat dat punten ervoor zorgen dat een variabele aan de regel wordt toegevoegd. Dit zou er zo uit moeten zien.
echo "Welkom op mijn site ".$naam."!";
Maar in een ander ander voorbeeld kom ik dit tegen;
echo $getal1." vermenigvuldigd met ".$getal2." is ".$resultaat;
Bij $getal1. staat de punt erachter
Bij .$getall2. staat er een punt voor EN achter
Bij .$resultaat; staat de punt ervoor
Moet ik hieruit opmaken dat het niet uitmaakt waar je de punten neerzet? Waarom worden niet alle variabele tussen punten gezet? Wie weet de juiste schrijfwijze die in grotere scripts geen problemen opleveren?
Ik heb gelezen dat je voor de overzichtelijkheid van het script beter die punten kunt gebruiken, maar dat het eigenlijk niet uitmaakt omdat php hier niet zo moeilijk over doet.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Mark