• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij invoegen op 2 plaatsen in werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

alegandro

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik heb het voorbeeld bestand bijgevoegd.
daar zie je week 11 en week 12 (in het echte bestand zijn het 14 weken).
Ook zie je een knop artikel toevoegen. Het is de bedoeling dat je daar een extra artikel regel kunt invoegen als de invoer velden vol zijn.
wat ik dan wil is dat hij een regel invoegt aan de onderkant en alleen de formules doorvoert (dus geen ingevulde waardes).
Tevens zie je dat onderaan de waardes van de arikelen wordt uitgerekend.
Ook daar moet dan onderaan een regel worden ingevoegd en de formules doorvoeren.

Nou begin ik langzamerhand wat handiger te worden met vba, maar verder dan een rij invoegen via de active cell kwam ik niet. en op 2 plaatsen tegelijkertijd een regel invoegen kwam ik ook niet uit. Tevens bood de zoekfunctie op helpmij.nl ook niet een passend antwoord.

zou het daarom erg waarderen als iemand mij hiermee verder kan helpen.

Gr,
Alex

Bijlagen

Even terzijde:

Waar zijn de macro's gebleven voor het invoeren van Nederlandse en Belgische vestigingen?
:shocked::shocked::(

Met vriendelijke groet,

Roncancio

die heb ik er ff uitgehaald om onder de 100kb te blijven ;) degene die er mee moet werken was er bijzonder blij mee..je hebt het dus zeker niet voor jan met de korte achternaam gedaan!!

die heb ik er ff uitgehaald om onder de 100kb te blijven ;) degene die er mee moet werken was er bijzonder blij mee..je hebt het dus zeker niet voor jan met de korte achternaam gedaan!!

Daar was ik ook niet bang voor, maar ik vroeg het mij alleen af.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zou er svp nog iemand naar willen kijken, want het is mij nog niet gelukt en doe het nu aldoor nog handmatig, maar is veel werk en je maak snel een fout.
dus als er iemand is dus mij zou wilen asssisteren met dit vraagstuk; graag!!

Als je voor het bovenste gedeelte met VBA zoekt naar een leeg veld "" (dat is dus de cel waar de knop 'Artikel toevoegen' vóór staat) dan zou VBA daarboven een regel kunnen invoegen. Voor het tweede gedeelte geldt hetzelfde; je laat VBA dan zoeken naar "Totaal".

Zoek in VBA maar eens naar EntireRow.Insert en .Find.

Allegrando,

Ik heb zelf een soortgelijke vraag op dit forum gesteld.
Zoek maar eens op "automatisch een rij toevoegen" op dit forum onder mijn naam.
Wellicht met een kleine aanpassing werkt het.
Succes.

Hallo,

Ik heb een macro bijgevoegd dat de regels toevoegt aan de werkbladen.
Je moet maar kijken of de macro aan je verwachtingen voldoet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
goedemorgen,

ik ben er mee aan de gang gegaan, maar ik snap niet zoveel van die code. als ik wat maak in vba.. of als ik iets opneem met excel dan ziet het er neit zo uit als bij jou.
daardoor lukt het aanpassen mij ook niet zo erg.

het is wel bijna hetgeen waar ik naar op zoek ben. alleen in het bovenste gedeelte (boven de knop artikel invoegen) als daar een regel ingevoegd moet worden. moet deze geheel leeg zijn. er staan ook geen formules in.
in het onderste gedeelte ( tussen de knop artikel invoegen en totaal) als daar een regel ingevoegd moet worden , moeten de formules van deze cellen doorgevoerd worden.

en als je op de knop drukt moeten alleen de regels ingevoegd worden op dat betreffende werkblad. dus niet op alle werkbladen tegelijkertijd.
de vba code die ik van jou gekregen had gaf ook een fout, en ik kwam daar ook niet helemaal uit, omdat ik jou mannier van programmeren nog niet helemaall doorgrond. (ben helaas nog niet zo'n expert op dit gebied)

bedankt alvast tot dusver.

gr, Alex

ik ben er mee aan de gang gegaan, maar ik snap niet zoveel van die code. als ik wat maak in vba.. of als ik iets opneem met excel dan ziet het er neit zo uit als bij jou.
daardoor lukt het aanpassen mij ook niet zo erg.
Als je macro's gaat opnemen dan zien ze er altijd totaal anders uit dan dat je ze zelf zou programmeren.

Ik heb de macro aangepast zodat:
- er alleen op de huidige pagina regels worden toegevoegd
- er in de bovenste tabel uitsluitend een regel wordt toegevoegd zonder dat er iets in wordt gezet.
- er in de onderste tabel niet alleen een regel wordt toegevoegd maar ook de bijbehorende formules worden doorgevoerd.

Als er nog vragen/problemen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
het werkt bijna prima, alleen als je meerdere keren een artikel toevoegd dmv de macro. dan voert hij de formule in het onderste gedeelte niet goed door.
zo springt bij drie keer toevoegen de formule van =D42*$B42, naar =D46*$B46 naar =D47*$B47 naar =D48*$B48. terwijl dat uiteraard elkaar moet opvolgen.
ik heb al heel wat geprobeerd maar ik redde het gewoon weer niet:(
als je 1 artikel toevoegd gaat het dus wel goed, alleen bij meerder gaat hij de mist in....

groeten,

Alex

het werkt bijna prima, alleen als je meerdere keren een artikel toevoegd dmv de macro. dan voert hij de formule in het onderste gedeelte niet goed door.
zo springt bij drie keer toevoegen de formule van =D42*$B42, naar =D46*$B46 naar =D47*$B47 naar =D48*$B48. terwijl dat uiteraard elkaar moet opvolgen.
ik heb al heel wat geprobeerd maar ik redde het gewoon weer niet:(
als je 1 artikel toevoegd gaat het dus wel goed, alleen bij meerder gaat hij de mist in....

groeten,

Alex

Bij mij werkt dit nu goed.
Het punt was dat in de code gezocht werd in de A-kolom, maar aangezien jij de gehele nieuwe regel leeg wilt houden, krijg je verschillen in de verwijzingen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan