• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie filter en validatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Asir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Asir

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

Ik heb het volgende "probleem cq uitdaging".
Ik ben voor me werk bezig met een lijst waar 18 verschillende categorieën van werknemers hun werkzaamheden in kwijt moeten kunnen, alle taken moeten ze daarna verantwoorden in uren (urenlijst werk al). Al deze medewerkers hebben allen een selectie van taken die ze mogen verantwoorden.

Ik heb geprobeerd met de ALS functie en Validatie functie de selectie mogelijkheid in te perken (zodat niemand een verkeerde taak selecteert en dus uiteindelijk uren verantwoord die hij/zij niet mag opgeven) Ik loop alleen nu tegen een beperking tegen van de ALS functie. Ik kan maximaal 8 ALS-functies achter elkaar zetten daarna geeft ie een fout melding. Ik heb geprobeerd verschillende cellen met ALS functies te koppelen maar dit lukt me niet.

Ik voeg hierbij de lijst toe.
> in CEL C4 kan je kiezen wat je functie is (dit is gevalideerd).
> in CEL C7 kan je kiezen wat je heb gedaan (dit is ook gevalideerd, maar deze gegevens komen tot stand nadat je cel C4 heb aangegeven wat je functie is, dus wat mag je wel en wat mag je niet verantwoorden)

Kan iemand mij hier een goede tip over geven?? Alvast bedankt

Bijlagen

Hallo,

Ik heb de formules van de cellen C9 t/m C34 aangepast.
Zodra C4 wordt gewijzigd, zoekt de computer de waarde in het tabel er naast en zet de bijbehorende gegevens in de cellen C9 tm C34.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Super.. hier ben ik gelijk mee geholpen :) gelijk oefenen met deze formule :D

thx

Hier een tweede mogelijkheid.

Hier een tweede mogelijkheid.

Ik heb ook met jou oplossing gestoeid en moet zeggen dat deze oplossing ook zn eigen charmes heeft. Ik heb namelijk nooit eerder met NAMEN gewerkt omdat ik niet precies wist hoe ik het goed kon toepassen.

Ook jij echt bedankt met je snelle en mooie oplossing.

Ik denk dat ik met beide oplossing in de toekomst meerdere toepassingen ervoor kan vinden :thumb:

nogmaals thx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan