• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celwaarde van cursorpositieoverbrengen naar een andere vaste cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

harcor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Ik gebruik excel enige tijd, heb redelijke ervaring met gebruik van formules (maar niet met macro's en VBA) en zit met het volgende :

De waarde van de cel waar de cursor staat zou ik graag overbrengen naar een cel op een vaste positie van het werkblad, zodat ik hiermee zoekfuncties uit kan voeren op andere werkbladen en de betreffende informatie op kan halen.

Die laatste slag lukt me wel, maar ik kan geen formule bedenken om bijvoorbeeld het rij- en kolomnummer van de cursorpositie vast te stellen. Kan ik dit eigenlijk wel uitsluietnd met gebruik van formules oplossen, of moet ik me hiervoor in andere technieken verdiepen?

Ik gebruik excel enige tijd, heb redelijke ervaring met gebruik van formules (maar niet met macro's en VBA) en zit met het volgende :

De waarde van de cel waar de cursor staat zou ik graag overbrengen naar een cel op een vaste positie van het werkblad, zodat ik hiermee zoekfuncties uit kan voeren op andere werkbladen en de betreffende informatie op kan halen.

Die laatste slag lukt me wel, maar ik kan geen formule bedenken om bijvoorbeeld het rij- en kolomnummer van de cursorpositie vast te stellen. Kan ik dit eigenlijk wel uitsluietnd met gebruik van formules oplossen, of moet ik me hiervoor in andere technieken verdiepen?

Bedoel je dit?

=ADRES(RIJ();KOLOM())

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

ik denk niet dat ik dat bedoel, maar misschien begrijp ik je niet goed. Ik zal proberen mijn vraag nog wat te verduidelijken.

Mijn cursor staat op een willekeurige positie in het werkblad. De waarde van de cel waar de cursor staat wil overbrengen bijvoorbeeld naar cel A2. Zodra ik de cursor verplaats wil ik dat cel A2 de nieuwe celwaarde weergeeft. De positie van de cursor is variabel, dus als ik een formule kan vinden met als uitkomst waar mijn cursor op dit moment staat (dus het actuele rij- en kolomnummer) dan kan ik daarmee de celwaarde wel ophalen (denk ik).

groet Harcor

Onderstaande code zet de waarde van de actieve cel in cel A1.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Range("A1").Value = Target.Value
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Onderstaande code zet de waarde van de actieve cel in cel A1.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Range("A1").Value = Target.Value
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bedankt Roncancio, als leek zou ik zeggen dat dit VBA code is, toch? (ik heb daar nog nooit iets mee gedaan) Zou je me ook nog kunnen aangeven an je me ook nog vertellen waar ik die code neer kan zetten?

groet harcor

Ik heb net gezocht op internet: het is me gelukt en het werkt (er gaat een hele nieuwe wereld open)

nogmaals bedankt, groet harcor

Ik heb net gezocht op internet: het is me gelukt en het werkt (er gaat een hele nieuwe wereld open)

nogmaals bedankt, groet harcor

Graag gedaan.
Wil je de vraag op opgelost zetten.

Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan