System ram enz..

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hallo,

voor een spel heb ik ( aanbevolen ) dit nodig

2h3q97r.jpg

Ik weet dat ik meer system ram nodig heb, maar hoe doe ik dit? Waar en hoe kan ik het beste een kaart vinden? Ik ben nogal een computerNewb.

En wat moet ik met het andere?

Kortom: hoe maak ik mijn pc klaar voor dat spel :]

videokaart

je zal een videokaart moeten kopen , de onboard is gewoon te zwak , en als je Ram niet boven de 512mb uit komt best nog een reepje van 512mb bijsteken

Laatst bewerkt door een moderator:
Van een eerdere post weet ik dat je een asus k8v moederbord hebt.
Daar zit 256mb geheugen op
Erg krap.

Probleem is dat je er niet zo maar een ander merk naast kan steken. Dat kan problemen geven door de dualchannel.
Mijn advies is om één of beter twee van b.v. deze reepjes te kopen en het huidige reepjes er gewoon uit te halen.

Wil je wat met (3d) games, dan moet er inderdaad ook een videokaart komen.
Helaas is de voeding dan vaak een bottleneck. daar moet je eerst naar kijken.
Als de voeding meevalt, dan lukt misschien deze radeon 2600 is relatief snel en gebruikt een redelijke 40w max.

Wanneer je denkt dat je weet wat je doet kun je kaart en geheugen zelf vervangen.

geheugen uitleg
videokaart vervangen
Voor het installeren van de kaart, moet je eerst de drivers van de onboard kaart verwijderen en mogelijk deze in het bios uitzetten (gaat meestal automatisch)

Voor een paar tientjes doet de lokale pc winkel dit graag voor je.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Van een eerdere post weet ik dat je een asus k8v moederbord hebt.
Daar zit 256mb geheugen op
Erg krap.

Probleem is dat je er niet zo maar een ander merk naast kan steken. Dat kan problemen geven door de dualchannel.
Mijn advies is om één of beter twee van b.v. deze reepjes te kopen en het huidige reepjes er gewoon uit te halen.

Wil je wat met (3d) games, dan moet er inderdaad ook een videokaart komen.
Helaas is de voeding dan vaak een bottleneck. daar moet je eerst naar kijken.
Als de voeding meevalt, dan lukt misschien deze radeon 2600 is relatief snel en gebruikt een redelijke 40w max.

Wanneer je denkt dat je weet wat je doet kun je kaart en geheugen zelf vervanrgen.

geheugen uitleg
videokaart vervangen
Voor het installeren van de kaart, moet je eerst de drivers van de onboard kaart verwijderen en mogelijk deze in het bios uitzetten (gaat meestal automatisch)

Voor een paar tientjes doet de lokale pc winkel dit graag voor je.

mvg leo

Dankuwel :thumb: ( btw 't spel is The sims 2 )

Ik sta op het punt om de 'reepjes' Zijn het er twee of moet ik ze 2 x bestellen :p?
De radeon2600 vind ik toch iets té prijzig en aangezien dat de áanbevolen dingen zijn ( bij de minimale hoort alleen 't geheugen ;) ) Vind ik het goed zo. De site met hoe je de dingen moet installeren is erg handig, Dus ik moet alleen aan de reepjes zitten het is niet zo dat ik de hele pc uitelkaar moet halen :rolleyes:?

Ook je videokaart zal je MOETEN aanpassen, Sims2 wil pixelshader versie 1.3 hebben, jouw kaart heeft helemaal geen pixelshader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan