HP Pavilion zv 6000:Scharnieren kapot en mogelijke overhitting

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pippe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pippe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Mijn laptop is nu ongeveer 2 jaar oud, hij is zeer actief gebruikt. Hoewel hij veel gebruikt werd, ervaarde ik geen problemen tot ongeveer 2 weken geleden.

Het eerste probleem:
Toen ik 2 weken geleden mijn laptop nam, stond 1 van de 2 scharnieren van het scherm ineens open, ik bedoel dat de 2 stukken scherm(voor en achterkant)gelost waren. Dit maakte het scherm minder stabiel en zorgde voor overbelasting op het andere(nog werkende) scharnier. Bezorgd gingen we naar de winkel, daar zeiden ze me dat het 440 euro +BTW koste voor welke reparatie dan ook. Dit vond ik te veel en ik liet het hierbij.Het andere scharnier begaf het deze avond ook en nu kan het scherm niet meer vaststaan, het valt direct weg, Dus nu moet er iets aan gebeuren. We denken dat dit eerste scharnier kapotging door een kabel die verkeerd zat bij het dichtklappen, we zien geen andere mogelijkheid omdat ik zeer voorzichtig ben met mijn laptop.

Het tweede probleem:
Mijn laptop werd en wordt zeer heet en de koeling maakt veel geluid, zeker als ik met meerdere programmas bezig ben, een zwaar programma gebruik of veel tabbladen open heb staan in FireFox. Dit is soms zo erg dat mijn laptop gewoon uitvalt, dit is tot hiertoe nu al 4 keer gebeurd. Ik start dan na een kwartiertje rust mijn laptop terug op en hij werkt weer perfect tot ik weer met zware programma's begin.

Hallo,

Ik vind het wel opvallend dat ik dit bericht nu lees, ik heb namelijk precies dezelfde klachten gehad met de zv6000.

Mijn eerste klachten vielen nog onder garantie, het beeldscherm viel toen uit. Na de garantieperiode begaf één scharnier het, gevolg was dat het scherm niet meer stabiel stond, na een korte tijd begon ook het 2e scharnier te scheuren en viel het beeld weg. Ook werd de laptop heel snel heet waardoor hij vanzelf uit viel. Ik ben toen langs een (niet HP) computerwinkel geweest, heb hem daar laten onderzoeken, en mij werd verteld dat deze niet meer te maken was. Mijn moeder heeft een andere hp laptop, type weet ik niet meer precies, maar ook deze wordt heel snel heet. Misschien een tip voor HP hier iets aan te doen????

schernieren stuk

Ik heb een zv 6000 laptop van 2,5 jaar oud. Gemiddeld gebruik en uitsluitend thuis.
Ook mijn scharnier is sinds enkele weken stuk.
Via Google, kwam ik uit bij www.laptopreparatie.nl.
Binnen 1 uur na mijn melding, kreeg ik bericht dat deze serie bekend stond om zijn slechte scharnieren (...) en dat een nieuw set, 150,= kost. Ik weet niet meer of dit in- of excl. montage was. Ik denk het laatste.
Ik heb reparatie nog even uitgesteld, maar het zal er wel op uitdraaien.

Laat even weten of- en waar je het hebt laten repareren. Zou het moeilijk zijn om dat zelf te doen??

hammie47

Hallo hammie47

Ik heb mijn Hp Pavilion Zv 6270us ook zelf gemaakt.
Maar heb ook ervaring heb bij Asus Holland Bv Gewerkt.
Ik heb mij speciaal voor jouw geregistreerd op deze site.
Schrok namelijk van dit bedrag.
Namelijk voor 42 euro exl btw heb je al nieuwe gewoon van hp zelf.
Opzich is het niet moeilijk om te maken maar toch voor
iemand die het nog nooit heeft gedaan moet je wel voorzichtig
zijn met het lcd scherm. Ik hoor wel of je meer hulp nodig heb.
Met Vriendelijke Groeten Robin Strengman

Pavilion zv 6279 scharnieren

RKimberley: bedankt voor je reactie, Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar HP. Ik zal t.z.t. het antwoord hier melden.

Hans

hammie47

Hallo hammie47

Ik heb de website van hun voor onderdelen.
Wil je het wel sturen maar je e-mail is uitgeschakeld.
Dan kan ik je verder helpen als je deze hebt ingeschakeld.

Met Vriendelijke Groeten Robin

Overhitting

Hallo Allemaal.

Ja overhitting daar hebben we allemaal wel eens last van.
Probleem is bij mij namelijk wel opgelost.
Mijn hobby is nu nog steed laptops repareren.
En dit geval kom ik vaak tegen.
Mensen plaatsen meestal laptop op bed. ( doe ik ook :p )
Er zijn speciaale laptop houders die je laptop ong 2 tot met 10 cm van
je bed of bureau af laten. Dit helpt serieus.
En maak regelmatig eens de fan schoon. ( doe dit wel als de laptop uit is!)
Ik help mensen met plezier dus voor vragen kom maar op.
Met Vriendelijke Groeten Robin

scharnieren stuk

RKimberley:
Allen donateurs en leden kunnen e-mails sturen. dat ben ik niet.

Laatst bewerkt:
Heb hier nu sinds enkele dagen hetzelfde probleem? Heb hier ook al
één en ander gelezen ivm wat te doen.
Zie dat je deze scharnieren kan kopen via HP zelf. Waar moet ik me hiervoor melden, of
kan iemand me desbetreffend, site of mail geven.
Zie dat de Pavilion zv6000 hier nogal teer van zijn. Mijn laptop is nu zo'n 3 jaar oud, maar heb er steeds genot van gehad, zou het spijtig vinden moest die niet gerepareerd kunnen worden.

scharnieren stuk

Ter info:
Onderstaand het mailtje dat ik van de HP helpdesk terug kreeg:

Naar aanleiding hiervan kan ik u het volgende mededelen, wij als technische helpdesk kunnen alleen gegevens verstrekken en proberen problemen op te lossen met de HP en Compaq consumenten producten. Spijtig genoeg hebben wij niet de mogelijkheid om eventuele onderdelen toe te zenden of informatie te verstrekken over losse onderdelen en hun plaatsing. Wat ik wel kan doen is u informatie verstrekken over bedrijven die u wellicht meer kunnen vertellen over losse onderdelen en of deze te verkrijgen zijn.

Via onze website kunt u onderdelen bestellen. Indien u dit wilt doen kunt u hiervoor de onderstaande link gebruiken:

- http://www.hp.com/EMEA/spareparts

Indien u vragen heeft over deze service, kunt u hiervoor de volgende link raadplegen:

- http://h20141.www2.hp.com/hpparts/lcl/NL/faq.asp

Bij het onderdeel "Hoe neem ik contact op met hp?" kunt u het e-mailadres vinden die u kunt gebruiken indien u vragen heeft met betrekking tot deze service.

U kunt ook contact opnemen met één van de bedrijven welke u kunt vinden op de volgende pagina..

– http://h20141.www2.hp.com/hpparts/part_resellers.asp?cc=EMEA

Een mogelijkheid om het systeem te laten repareren is Microfix. U kunt ze bereiken via de volgende link.

- www.microfix.nl

Het voordeel van Microfix is dat ze veel onderdelen repareren in plaats van te vervangen. Dit kan natuurlijk schelen in de reparatiekosten. Het apparaat zal via hun opgehaald en gerepareerd teruggeleverd worden. Wat eventueel een nadeel kan zijn is dat het apparaat alleen aan te melden is voor reparatie via de website.

Heb via Hp zelf ook al geprobeerd om die stukken terug te vinden, alleen zijn ze via de site, niet te verkrijgen. En laten ophalen om te repareren, zal toch ook wel een flinke duit kosten? Vraag me dus af, zolang hij gaat, laat ik het beter zo, éénmaal heel de pc kapot, dan nen nieuwe kopen.

HP zv6000 schanieren (hinges heet het)

Hallo Allemaal

Bij deze site :
www.eet-holland.nl

Kunnen jullie het gewoon bestellen en wordt het binnen 2 weken thuis gestuurd.
Ik ben zeer tevreden tot nu toe met EET.

Kijk maar op hun site en selecteer jou model.
Zoek de onderdeel die je nodig bent.

En als je er niet uit komt dan bel je hun gewoon.
Geen 0900 nummers gewoon een normaale net nummer.

Vr Gr Robin

hp pavilion zv 6000

Wij hebben 2,5 jaar geleden vier laptops gekocht van Hp van deze serie waarvan er twee nu mankementen vertonen aan het scherm.
Ik heb bij EET Holland onderdelen besteld en net binnen gekregen.
Waarschijnlijk zijn dit de verkeerde onderdelen aangezien HP had verteld dat het brackets waren die ik moest bestellen en volgens mij zijn dat ze niet.
Dat zijn verlengde steunen voor je scherm maar volgens mij moeten het de scharnieren zijn die in het midden zitten.
Let dus goed op wat je besteld.
Ik was voor 2 laptops 120 euro kwijt en ik weet nu nog niet wat ik eigenlijk had moeten bestellen dus als iemand iets weet????

Ik had de LCD brackets 15.4 inch besteld na contact te hebben gehad met HP, die hadden me dat geadviseerd.

Laatst bewerkt:
update

Mijn zoon heeft hem gemaakt en ik moet zeggen, je zit even te frutselen maar het doet het wel.
LCD brackets 15.4 inch moet je hebben, kosten 44,48 per set en 12,50 verendkosten!
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00364919.pdf

Dit is een guide die je nodig hebt voor ondersteuning.
veel succes

(we hielden wel 2 schroefjes over!!)

Laatst bewerkt:
Hallo Kimberly

Ik heb ook een HP zv 6000 en ben van plan mijn geheugen module te upgraden ik zie een klepje aan de onderkant van de laptop en wil dan een module van 1 gb. erin plaatsen levert dat geen problemen op.

het is een vraagje waard aan een kenner zoals jij... ik ben timmerman dus ben jij beter op de hoogte..

wacht op antwoord.

Hallo hammie47

Ik heb mijn Hp Pavilion Zv 6270us ook zelf gemaakt.
Maar heb ook ervaring heb bij Asus Holland Bv Gewerkt.
Ik heb mij speciaal voor jouw geregistreerd op deze site.
Schrok namelijk van dit bedrag.
Namelijk voor 42 euro exl btw heb je al nieuwe gewoon van hp zelf.
Opzich is het niet moeilijk om te maken maar toch voor
iemand die het nog nooit heeft gedaan moet je wel voorzichtig
zijn met het lcd scherm. Ik hoor wel of je meer hulp nodig heb.
Met Vriendelijke Groeten Robin Strengman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan