geheugen vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrarifreakmet

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
hallo

effe een vraag heb 4gb geugen in me pc en gebruik windows vista ultimate service pack 1
net geinstalleert bij deze pc dan eigenschappen zie ik dat ik 4gb geheugen heb maar bij taakbeheer staat nog steeds 3,3gb geheugen hoe los ik dit op

ja dat snap ik allemaal al maar vista die leest bij eigenschappen 4gb precies en opgeteld alles is het maar namelijk 4 keer 1024 =4096mb maar bij eigenschappen nog steeds 3,3 terwijl dit niet is verander na de update terwijl dit zkers wel zou moeten

dat zal je niet luken dat gaat alleen met een 64bits vista of xp 32bits zal altijd een geheugen,
beperking heben.

Vista 32 Bits ondersteunt gewoon niet meer dus al stop je er 8 GB is dan gebruikt hij toch maar 3.3 GB en dat krijg je dan ook te zien.
Oplossing?
64 Bits nemen!!

oke duidelijk kan je nou programmas die je op 32bits draait ook altijd in 64 bits draaien.

en nog 1 vraag kan je programmas voor 32 bits draaien op 64bits

Nu begin ik zo een voordeel te zien van X64 dat je meer ram kan gebruiken maar kan x64 je gewone programma's wel draaien?

geheugenverschil

Misschien simpel gedacht maar ik heb zelf 2 GB geheugen en het lijkt ook of er minder wordt gebruikt maar dat komt omdat de videokaart zijn deel van het RAM gebruikt als geheugen.

Is het verschil tussen je 4GB en de 3,3 niet gewoon de videokaart??????

Of had je dat al bekeken

Bob

Misschien simpel gedacht maar ik heb zelf 2 GB geheugen en het lijkt ook of er minder wordt gebruikt maar dat komt omdat de videokaart zijn deel van het RAM gebruikt als geheugen.

Is het verschil tussen je 4GB en de 3,3 niet gewoon de videokaart??????

Of had je dat al bekeken

Bob
Nee, 32 bits besturingsystemen kunnen maar 3,3 Gb adresseren

Ron

ja ik heb dat ook al ergens gelezen en een vriend van mij heeft mij ook gezegd dat het eig nog niet aangeraden is om onder een x32 versie al 4gb te kopen. Het was zoiets ja, een 3.2; 3.3gb ram die maar gebruikt kon worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan