• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkbladen verbergen foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kibus

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Goedemorgen kenners,

Zit met onderstaand vraagstuk..

Private Sub Workbook_Open()
Worksheets("invoer").Visible = False
Worksheets("deb_records").Visible = False
end sub

blad invoer bevat buttens, tijdens het openen krijg ik gelijk de foutmelding
Fout 57121 tijdens uitvoering door de toepassing of door object gedefinieerde fout, daarna doe ik foutopsporring en constateer dat hij blijft haken bij dit blad

hoe kan dit?:confused:

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Heb je de namen van de worksheets juist geschreven? De naam van het worksheet deb_records is in de macro met een underscore. Is dit ook de naam van het tabblad, of is dat zonder underscore? Deze moeten aan elkaar gelijk zijn.

Groeten,

M.

@HierEnNu. Het gaat al mis bij invoer.

@kibus.
Vaak gebeurt dit om dat het bestand nog niet volledig geladen is.
Onderstaande code wacht 1 seconde voordat de rest van de code wordt uitgevoerd.
Die tijdspanne kan je dus naar believen aanpassen.

Code:
Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:01"))
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

zijn gelijk onderstaande code heb ik ook al geprobeeerd zelfde resultaat blijft hangen bij bladen die een button bevatten

Sub werkbladen_verbergen()

on error goto foutje
aantal_bladen = Worksheets.Count
For n = 1 To aantal_bladen
Sheets(n).Activate
ActiveSheet.Visible =false
Next n
foutje: exit sub
End Sub

het rare is als ik hem gewoon laat lopen met de F5 toets dan gaat het goed maar plaats ik call werkbladen_verbergen in thisworkbook open dan gaat het weer niet goed als ik het bestandje opnieuw open

zijn gelijk onderstaande code heb ik ook al geprobeeerd zelfde resultaat blijft hangen bij bladen die een button bevatten

Sub werkbladen_verbergen()

on error goto foutje
aantal_bladen = Worksheets.Count
For n = 1 To aantal_bladen
Sheets(n).Activate
ActiveSheet.Visible =false
Next n
foutje: exit sub
End Sub

het rare is als ik hem gewoon laat lopen met de F5 toets dan gaat het goed maar plaats ik call werkbladen_verbergen in thisworkbook open dan gaat het weer niet goed als ik het bestandje opnieuw open

Kan je (een gedeelte van) het bestand posten?
Zonder eventuele gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo kibus,

Volgens mij ben je vergeten dat het eerste blad wel zicht baar moet zijn.
Dus zet deze als Sheets("Blad1").Visible = True

Mvg,
Wim

Dat is een beetje lastig is groter dan 10 mb in totaal en bevat vertrouwlijke info maar ga mijn best doen toch vind ik het raar dat als ik de code handmatig doe gaat het goed ,,

Dat is een beetje lastig is groter dan 10 mb in totaal en bevat vertrouwlijke info maar ga mijn best doen toch vind ik het raar dat als ik de code handmatig doe gaat het goed ,,

Dan lijkt het er toch op dat het bestand nog niet volledig geladen is waardoor bij het uitvoeren van de code een foutmelding kan ontstaan.
Helpt het om de wachtperiode aan te passen tot bijv. 5 seconde? Dus:

Code:
Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:05"))
End Sub
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als de file maar 2 bladen heeft werkt het niet, je kan geen map openen zonder 1 zichtbaar blad.
Code:
Worksheets("invoer").Visible = True

Als de file maar 2 bladen heeft werkt het niet, je kan geen map openen zonder 1 zichtbaar blad.

Klopt, maar dan krijg je een andere fout.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Uit zijn eerste verhaal begrijp ik dat hij bij de eerste (Invoer) al blijft hangen.
Wat is dan de andere melding?

Mvg,
Wim

Uit zijn eerste verhaal begrijp ik dat hij bij de eerste (Invoer) al blijft hangen.
Wat is dan de andere melding?

Mvg,
Wim

Er is (naar mijn weten) geen andere melding.
TS geeft aan dat er een foutmelding optreedt bij het openen van het bestand. Deze foutmelding verschijnt bij het 1e werkblad. Vandaar dat ik van mening ben, dat het probleem niet is dat er minimaal 1 werkblad zichtbaar moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Ik weet er ook niet veel van maar ik doe een poging om te helpen.

De code zoals ik hem gebruik is:

Code:
Sheets("Blad1").Visible = True
    Sheets("Blad1").Select
    Set Focus = Range("A1") 
    Sheets("Blad2").Visible = False
    Sheets("Blad3").Visible = False

Bij hem kom ik de code voor het blad dat zichtbaar is niet tegen.
Als hij even reageer kan hij vertellen of hij maar 2 bladen heeft of 3

Mvg,
Wim

Ik weet er ook niet veel van maar ik doe een poging om te helpen.
Kennis is relatief. Belangrijker is dat je bereid bent te helpen.
Bij hem kom ik de code voor het blad dat zichtbaar is niet tegen.
Als hij even reageer kan hij vertellen of hij maar 2 bladen heeft of 3
TS kan wat meer duidelijkheid scheppen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

aanvullende info;

ik heb een bestand met 15 bladen tijdens het openen blijfr het eerste blad zichtbaar hier moet een wachtwoord worden ingevuld de overige 14 bladen worden dus onzichtbaar gemaakt..

nu is het zo dat het fout gaat op het moment dat er een button in de werkmap staat het eerste blad wat een button bevat is in mijn bestand het blad " invoer" als ik hier voor een ' teken plaats dus niet uitvoeren dan gaat hij fout bij het eerste volgende blad die wederom een buttons bevatte, kortom ik heb de indruk dat bladen zonder buttons goed gaan met buttons gaat het fout

en het rare is als ik het onderbreek en gewoon naar thisworkbook ga en F5 doe gaat het prima alle 14 verborgen behalve de eerste

Laatst bewerkt:
lijkt hier wel wat op wat ik heb

The problem were the ActiveX Controls Buttons in the sheet. When I deleted them the routine worked. It's very incredible....Infact, initially, this controls were in the sheet when the routine worked....

http://www.excelforum.com/showthread.php?t=369489

maar nog geen oplossing gevonden

lijkt hier wel wat op wat ik heb

The problem were the ActiveX Controls Buttons in the sheet. When I deleted them the routine worked. It's very incredible....Infact, initially, this controls were in the sheet when the routine worked....

http://www.excelforum.com/showthread.php?t=369489

maar nog geen oplossing gevonden

Misschien toch een oplossing, zij het op een onverwachte wijze.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan