Kan niet in mijn router komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

|)aan

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn linksys draadloze router. Ik wil graag port forwarden alleen kan ik niet via de webbased interface in m'n router komen (door 192.168.2.1 in m'n browser te typen). Ik kan wel via de setup op de bijgeleverde CD in m'n router komen alleen kun je hiermee geen poorten openzetten.

IP-adres :192.168.2.125
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.2.1

Wat doe ik verkeerd?

Ja, ik ken nog meer mensen met dit probleem...
Ik snap er ook niks van...

Volgens mij moet je dit gebruiken bij een Linksys:

192.168.1.1 en dus geen 2.1....

Normaal gesproken is het niet mogelijk om draadloos aanpassingen te doen in routers.
Sluit dus bedraad aan, en kijk of je er dan wel bij komt.

Tijs.

Normaal gesproken is het niet mogelijk om draadloos aanpassingen te doen in routers.

Tijs.

Gaat bij mijn Linksys zonder problemen draadloos hoor.
Je moet wel goed opletten uiteraard!

Tijs.

Ja ik heb hem bedraad aangesloten. ;)
En 192.168.1.1 werkt helaas ook niet :(

En de volgende vraag: Is het een router of een accesspoint?
Indien router: Heb je ook nog een modem of router van de provider nog tussen de Linksys en het Internet staan? Indien ja, hoe heb je de linksys dan aangesloten op de modem of router van de provider? Via de WAN poort of via de LAN poort?

Ik begin nl. een soort 'al gezien'-ervaring te krijgen met deze discussiedraad...

Tijs.

En de volgende vraag: Is het een router of een accesspoint?
Indien router: Heb je ook nog een modem of router van de provider nog tussen de Linksys en het Internet staan? Indien ja, hoe heb je de linksys dan aangesloten op de modem of router van de provider? Via de WAN poort of via de LAN poort?

Ik begin nl. een soort 'al gezien'-ervaring te krijgen met deze discussiedraad...

Tijs.

Ik ben niet zo heel erg thuis in die computer termen, maar ik zal zo goed mogelijk antwoord geven.
De linksys is waarschijnlijk een accesspoint (navraag gedaan). We hebben nog een router staan, alleen is de linksys niet direct op die router aangesloten. De linksys zit gewoon 'in de muur' als je begrijpt wat ik bedoel.

Ben ik nu heel er dom geweest om accesspoint en router door elkaar te halen?

Via bedrade aansluiting kom ik er wel in, maar draadloos weer niet. (Linksys WRT54G)

Het adres is het IP wat er achter "standaardgateway" staat vermeld.
Kijk even via "ipconfig /all" wat voor jou de juiste IP is.

Op een accesspoint is niets in te stellen als het gaat om poorten openzetten etc.
Mijn suggestie is om even een pc of laptop naar beneden te slepen, die bedraad aan te sluiten op de router waar je het over had, en te kijken welk ip-adres je dán krijgt en vooral welke standaard-gateway daarbij hoort.

Dan met http://[b]ip-adres_van_de_standaardgateway[/b] kijken of je er dan wel komt.

Tijs.

Op een accesspoint is niets in te stellen als het gaat om poorten openzetten etc.
Mijn suggestie is om even een pc of laptop naar beneden te slepen, die bedraad aan te sluiten op de router waar je het over had, en te kijken welk ip-adres je dán krijgt en vooral welke standaard-gateway daarbij hoort.

Dan met http://[b]ip-adres_van_de_standaardgateway[/b] kijken of je er dan wel komt.

Tijs.
Oke bedankt, ik ga het even proberen!

Edit: Ja het is gelukt! Heel erg bedankt allemaal!
Groeten Daan

Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je dit gebruiken bij een Linksys:

192.168.1.1 en dus geen 2.1....
Standaard gateway is de router.
Meestal is dat 1.1 en geen 2.1
Maar is zijn geval is de standaardgateway 2.1
Dus is de router ook 2.1 ;)

Tijs.
jawel hoor, dit werkt bij mij gewoon,bij mijn vrienden ook. Nog nooit problemen mee gehad

jawel hoor, dit werkt bij mij gewoon,bij mijn vrienden ook. Nog nooit problemen mee gehad

Dat is dus potentieel gevaarlijk.. Iemand die inbreekt op je draadloze netwerk (hoeft daarvoor dus niet eens in je huis te komen) kan de configuratie van de router veranderen (indien hij/zij het wachtwoord van de router zou weten of kunnen hacken).

Persoonlijk stel ik het op alle draadloze routers altijd zo in dat alleen bedraad aan de instellingen van het ding geknutseld mag worden.

Bovendien moet je firmware upgrades altijd bedraad doen, dus kun je zo nooit een domme vergissing maken die ervoor zorgt dat je router wellicht het niet meer doet.

Deze discussiedraad is reeds afgesloten als Opgelost. Wat mij betreft blijven verdere reacties dus achterwege. Ik vraag me ook af of de Topic-starter nog op een verdere discussie zit te wachten. Ik ga in ieder geval niets meer posten in deze discussiedraad.

Tijs.

Hey,

ja, je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Ik zal het eens even goed in gaan stellen:D ik vond het altijd wel praktisch:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan