• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onderhousschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik wil graag een onderhoudschema maken, waarbij vanzelf wordt aangegeven wanneer het volgende onderhoud moet plaatsvinden.
Ik zet in cel D4 het aantal maanden in voor de onderhoud frequentie, als ik nu bijvoorbeeld in mei 2008 een kruisje zet dat het onderhoud is gedaan, dan moet er in 2013 in mei iets komen te staan(een kleurtje ofzo) waardoor ik kan zien dat het onderhoud weer aan de beurt is.

ik hoop dat de vraagstelling een beetje duidelijk is.

smoas

Bijlagen

Ik wil graag een onderhoudschema maken, waarbij vanzelf wordt aangegeven wanneer het volgende onderhoud moet plaatsvinden.
Ik zet in cel D4 het aantal maanden in voor de onderhoud frequentie, als ik nu bijvoorbeeld in mei 2008 een kruisje zet dat het onderhoud is gedaan, dan moet er in 2013 in mei iets komen te staan(een kleurtje ofzo) waardoor ik kan zien dat het onderhoud weer aan de beurt is.

ik hoop dat de vraagstelling een beetje duidelijk is.

smoas

In het bereik BN4 t/m BY4 zit een voorwaardelijke opmaak. Als er in de gelijknamige maand in 2008 iets is ingevuld, wordt de cel blauw.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
In het bereik BN4 t/m BY4 zit een voorwaardelijke opmaak. Als er in de gelijknamige maand in 2008 iets is ingevuld, wordt de cel blauw.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio

Bedankt voor de snelle reactie, maar dat is niet wat ik wil, misschien was de vraagstelling toch niet duidelijk genoeg.
Ik wil namelijk de freqeuntie van het onderhoud aan kunnen passen in cel D4.
In het voorbeeld is het 60 maanden, maar het kan ook 36 maanden zijn, en dan moet ik uitkomen in 2011 bij de juiste maand.

smoas

Smoas,

Om draken van formules te voorkomen, heb ik twee kolommen ingevoegd, namelijk een kolom waar je het onderhoud invoert en een kolom met die datum + de frequentie. Die laatste kun je verbergen. In de kalender komen x-en nav een van de data.

Bijlagen

Smoas,

Om draken van formules te voorkomen, heb ik twee kolommen ingevoegd, namelijk een kolom waar je het onderhoud invoert en een kolom met die datum + de frequentie. Die laatste kun je verbergen. In de kalender komen x-en nav een van de data.

Hallo Paul enRob

Bedankt voor de tips/voorbeelden hier kan ik zeker wat mee.

wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan