• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Code:
=SOM(VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 511 B.U. Noord-Oost totaal.xls]Presentatie'!$T$6;0;0;1;Overhead!$M$2))*1000

Via dit forum heb ik bovenstaande formule gekregen.

1. Is er een mogelijkheid dat ik de naam van het opzoek bestand
Code:
[Budget 511         B. U. Noord-Oost totaal.xls]
variabel kan maken?

2. Het probleem met deze formule is dat de zoekbestanden open moet staan. Is dit op te lossen?

Ik wil het graag werkend krijgen zonder macro's.

Mijn rapport wordt uiteindelijk gedraaid met een scheduler

Als je geen macro's wil, zet dan de gegevens uit dat andere bestand of bestanden in een extra (verborgen) tabblad, en haal ze daar op. Anders zal het niet lukken.

Wigi

Code:
Sub prap501()
'
' Printen PRAP 501
'

'
    Workbooks.Open Filename:= _
        "L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\Budget 501 B.U. Botlek totaal.xls" _
        , UpdateLinks:=0
        "L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\Budget 501 B.U. Botlek activiteit Asbest.xls"
        "L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\Budget 501 B.U. Botlek activiteit Isolatie.xls"
        "L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\Budget 501 B.U. Botlek activiteit Rope Access.xls"
        "L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\Budget 501 B.U. Botlek activiteit Steigerbouw.xls"
    Windows("JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls").Activate
    Sheets(Array("Voorblad", "RESREK", "Overhead", "Head Count", "Kostenkaart")). _
        Select
    Sheets("Voorblad").Activate
    If Application.Dialogs(xlDialogPrinterSetup).Show Then
       ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut
    End If
    Windows("Budget 501 B.U. Botlek activiteit Asbest.xls").Activate
    ActiveWindow.Close Savechanges:=False
    Windows("Budget 501 B.U. Botlek activiteit Isolatie.xls").Activate
    Windows("Budget 501 B.U. Botlek activiteit Rope Access.xls").Activate
    Windows("Budget 501 B.U. Botlek activiteit Steigerbouw.xls").Activate
    Windows("Budget 501 B.U. Botlek totaal.xls").Activate
    Windows("JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls").Activate
    Sheets("Macro").Activate
End Sub

Goedemorgen Wigi,

Ik had een macro opgenomen. Zie boven. In mijn bestand staat altijd op de dezelfde plaats een BU no. in dit geval 501. Maar hoe kan ik dan automatiseren dat als er bijvoorbeeld 502 staat er dan over automatisch komt "Budget 502 b.u. rijnmond .....xls"

Bvb.

Code:
        "L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\Budget " & Sheets("naamvandesheetwaarde501of502staat").Range("adresvandecelwaarde501of502staat").Value & "B.U. Botlek totaal.xls" _
        , UpdateLinks:=0

Heb je dit vaak nodig, zet het dan in een variabele, en werk verder met die variabele in de code. Dat scheelt nadien heel wat werk bij het onderhouden van de code.

Wigi

Wigi,

Code:
=SOM(VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 501 B.U. Botlek totaal.xls]Presentatie'!$T$6;0;0;1;Overhead!$M$2))*1000

Maar waar vind ik een duidelijke uitleg over de variabele.

Er staat op een vaste plaats altijd een drie cijferig getal bijvoorbeeld 501.

Als ik dan kijk naar de bestandsnaam is alleen het woord Budget bij ieder bestand hetzelfde. De verwijzingen naar het tabblad staan wel altijd op dezelfde plaats.

Ik moet altijid 5 bestanden openen om bovenstaande formule te kunnen bijwerken.

Ik hoop dat u mij verder kan helpen.

Ik werk nu met zo'n 25 losse bestanden. Waarin ik steeds dezelfde macro uitvoer. Het start bij 501 dan heb ik een bestand voor 502 etc.

Laatst bewerkt:
Tot nu toe heb ik alleen nog maar macro's opgenomen.

Maar met de get value in een macro kan je begrijp makkelijk files openen?

Ik vroeg mij af of de nummer 501 oplopend is of dat de nummers bij elkaar staan.
Als je zo naar de macro-recording kijk dan is het is een kwestie van verwijzen naar de cel en de code aanpassen en in een lus zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Ik heb nu de keuze uit de nummer 301 t/m 307 en 501 t/m 512.
Maar het kan gebeuren dat er over 4 weken wel bijvoorbeeld 308 of 513 is bijgekomen.

M.vr.gr.
Wim

Roncancio,

Ik heb nu de keuze uit de nummer 301 t/m 307 en 501 t/m 512.
Maar het kan gebeuren dat er over 4 weken wel bijvoorbeeld 308 of 513 is bijgekomen.

M.vr.gr.
Wim

Kan het ook voorkomen dat er nummers afvallen?
Ik neem aan dat alle bestanden in dezelfde directory staan.
Het is dan eenvoudig om een macro te maken die de bestanden opent, het bronbestand uitprint en tenslotte de bestanden afsluit. Dat gebeurt dan per nummer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

De bronbestanden staan allemaal in dezelfde map.

Hoe werk ik nu.

Stap 1. JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0

Stap 2. Via Jetreports (invoegtoepassing in excel) ververs ik mijn rapport. Er worden nieuwe gegevens opgehaald uit Microsoft Navision.

Stap 3. Ik voer mijn macro uit. In deze macro worden eerst de vijf bestanden geopend die betrekking hebben op deze business unit. Doordat ze openstaan wordt automatisch deze formule nu bijgewerkt
Code:
=SOM(VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 501 B.U. Botlek totaal.xls]Presentatie'!$T$6;0;0;1;Overhead!$M$2))*1000
Vervolgens print ik het bestand in pdf. formaat. Daarna worden de 5 bestanden weer gesloten.

Vervolgens ga ik verder met de volgende business unit.

Stap 1. JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 502 Rijnmond 1 1.0

etc etc Dit loopt door tot ik alle business unit heb verwerkt.

Het grote gevaar van al deze bestanden is dat al er nu ergens iets wijzigt ik alle 20 bestanden door moet om aanpassingen te doen.

Roncancio,

De bronbestanden staan allemaal in dezelfde map.

Hoe werk ik nu.

Stap 1. JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0

Stap 2. Via Jetreports (invoegtoepassing in excel) ververs ik mijn rapport. Er worden nieuwe gegevens opgehaald uit Microsoft Navision.

Stap 3. Ik voer mijn macro uit. In deze macro worden eerst de vijf bestanden geopend die betrekking hebben op deze business unit. Doordat ze openstaan wordt automatisch deze formule nu bijgewerkt
Code:
Vervolgens print ik het bestand in pdf. formaat. Daarna worden de 5 bestanden weer gesloten.

Vervolgens ga ik verder met de volgende business unit.

Stap 1. JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 502 Rijnmond 1 1.0

etc etc Dit loopt door tot ik alle business unit heb verwerkt.

Het grote gevaar van al deze bestanden is dat al er nu ergens iets wijzigt ik alle 20 bestanden door moet om aanpassingen te doen.

Ik heb zelf geen Jet Reports op mijn pc.
Mijn idee is om alle handelingen via 1 macro te laten verlopen.

Is het mogelijk om Stap 2 via een macro-recorder te laten verlopen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Ik heb het geprobeerd maar er komt niets in de macro te staan.

Maar voor mij is dit geen probleem. Als ik alles in één bestand zou kunnen verwerken is het al heel mooi.

Doordat ik mijn rapport ververs komt nl. al automatisch het nummer van de b.u. goed te staan.

Ik blijf nu met twee problemen zitten.

1. hoe krijg ik de 5 bestanden goed
2. Ook alle verwijzigen moeten linken naar andere bestandsnamen

Roncancio,

Ik heb het geprobeerd maar er komt niets in de macro te staan.

Maar voor mij is dit geen probleem. Als ik alles in één bestand zou kunnen verwerken is het al heel mooi.

Doordat ik mijn rapport ververs komt nl. al automatisch het nummer van de b.u. goed te staan.

Ik blijf nu met twee problemen zitten.

1. hoe krijg ik de 5 bestanden goed
2. Ook alle verwijzigen moeten linken naar andere bestandsnamen

Wat bedoel je precies met punt 1?
De verwijzingen linken toch al naar de betreffende bestandsnamen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zoals aangegeven werk ik met 20 bestanden.

In elk afzonderlijk bestand werk heb ik linken naar de genoemde 5 bestanden

JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls zoekt zijn gegevens in de 5 budgetbestanden van Botlek

JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Rijnmon 1.0.xls zoekt zijn gegevens in de 5 budgetbestanden van Rijnmond

Zo ga ik alle 20 bestanden langs

Daarom had ik dus 20 bestanden in gebruik.

Zoals aangegeven werk ik met 20 bestanden.

In elk afzonderlijk bestand werk heb ik linken naar de genoemde 5 bestanden

JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls zoekt zijn gegevens in de 5 budgetbestanden van Botlek

JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Rijnmon 1.0.xls zoekt zijn gegevens in de 5 budgetbestanden van Rijnmond

Zo ga ik alle 20 bestanden langs

Daarom had ik dus 20 bestanden in gebruik.

Even voor de duidelijkheid.

Er is een bestand JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Botlek 1.0.xls met 5 budgetbestanden:
- B.U. Botlek totaal.xls
- B.U. Botlek activiteit Asbest.xls
- B.U. Botlek activiteit Isolatie.xls
- B.U. Botlek activiteit Rope Access.xls
- B.U. Botlek activiteit Steigerbouw.xls

JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 502 Botlek 1.0.xls verwijst ook naar deze 5 bestanden.

Hetzelfde geldt voor Rijnmond. Dus

JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 501 Rijnmond 1.0.xls met 5 budgetbestanden:
- B.U. Rijnmond totaal.xls
- B.U. Rijnmond activiteit Asbest.xls
- B.U. Rijnmond activiteit Isolatie.xls
- B.U. Rijnmond activiteit Rope Access.xls
- B.U. Rijnmond activiteit Steigerbouw.xls

JET.FINANCIEEL Afdelingkosten 502 Rijnmond 1.0.xls verwijst ook naar deze 5 bestanden.
Etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Verwijzing formule

Roncancio,

Dit is correct.

Alle 5 basisbestanden hebben altijd dezelfde naam.

M.vr.gr.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan