Linksys WRT54GS draadloze verbinding stort steeds in

Status
Niet open voor verdere reacties.

ja rune

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Ik maak op mijn laptop al een lange tijd gebruik van draadloos internet.
Doordeweeks ben ik draadloos verbonden op een Linksys WRT54GS (niet helemaal zeker, maar hij ziet er precies hetzelfde uit als de andere die wel zeker een Linksys WRT54GS is) en hier werkt de verbinding prima.
Echter in het weekend ben ik draadloos verbonden (met dezelfde laptop) op een andere Linksys WRT54GS in een ander huis. Hier stort mijn verbinding steeds weer in. Eerst heb ik (redelijk) normaal internet, even later is hij ontzettend langzaam, daarna weer normaal, dan weer langzaam etc.
Beide internetaansluitingen betreffen kabel van UPC.
Kan iemand mij vertellen waarom bij de ene Linksys WRT54GS de verbinding steeds instort?

ander kanaal (channel) proberen !!!????

Even bij Linksys kijken of er een recentie firmware te downloaden is. Voor bepaalde types van linksys schijnt dit probleem vaker voor te komen en met de laatste firmware update blijkt dat verholpen te zijn.

Via deze site kun je aangeven welk apparaat je hebt en zo de laatste firmware downloaden
http://www-nl.linksys.com/servlet/S...rapper&lid=1121910194B03&displaypage=download

Let wel goed op dat je de juiste versie neemt anders kan het snel afgelopen zijn met de router. Maar dat wordt precies uitgelegd.

Na de download het bestand uitpakken.
Inloggen op de router en dan kiezen voor
Administration
Firmware upgrade
Klik op Bladeren en kies het uitgepakte bestand
Vervolgens klik je op Upgrade
Wacht nu totdat je een melding krijgt dat het gelukt is.
Even de stekker uit het stopcontact van de router en er weer in en de nieuwe firmware wordt geladen.

Letop: je moet wel zorgen dat je de firmware update bedraad uitvoert. Dus niet draadloos gaan uitvoeren.

Ik heb zojuist op die site gekeken voor mijn versie van de WRT54GS (versie 1.1). Echter bij deze versie staat geen Firmware bij de Downloads, alléén GPL Code. Ik weet niet wat dat inhoudt.

GPL Code is opensource. Het voordeel van de meeste linksys routers is dat je vele anternatieve firmwares te vinden zijn. Zover ik kan zien is de laatste firmware versie 3.37.2

Daar zag ik nog EU bij staan. Hogere versies zijn er ook maar kan niet zien of deze ook werken op het europese model.

Als je inlogt in de linksys zie je ergens rechtsbovenin het huidige versienummer staan wat de router nu gebruikt.

De firmware versie die ik er nu al heb opstaan is ook v3.37.2
Dus firmware upgraden heeft geen zin?

Nee ik denk het niet. Ik weet niet of het mogelijk is om de hogere versie te gebruiken die daar staan. Misschien dat er andere leden zijn die dat weten.

Alternatieve software, met name DD-WRT. Ff googlen en je zal al wijzer zijn :thumb:

Met hoeveel computer en laptops zit je op router
meer dan 4 pc en laptops, word de linsys al snel instabiel

Hmm, moeilijke vragen voor een leek op 'netwerk'-gebied :p
Ik zou zo echt niet weten hoe ze zijn verbonden, gewoon standaard denk ik ofzo...:rolleyes:
Maar ik wil idd wel firmware updaten, maar de laatste officiele firmware die voor deze router beschikbaar is, is v3.37.2 en die heb ik er altijd al opgehad. Dus dat schiet ook niet op, en nu lees ik inderdaad over die alternatieve firmware, maar kan dat dus geen probleem gaan geven als ik die zou installeren? Ik heb daar geen verstand van verder, en wil ook gewoon graag paar porten blijven forwarden..

Edit: ik heb zojuist even gekeken bij die DD-WRT, maar volgens mij is er geen firmware voor mijn Linksys router (WRT54GS versie 1.1).. Verder ziet het installeren er allemaal ook erg ingewikkeld uit voor mij, dus begin ik er liever niet aan.

Iemand verder nog idee-en? :)

Laatst bewerkt:
Met hoeveel computer en laptops zit je op router
meer dan 4 pc en laptops, word de linsys al snel instabiel

Die ervaring heb ik toch echt niet hoor. Ik heb hier een LinkSys, waar aan hangen, allemaal wireless:

5x PC, 3x laptop, 1x Nintendo DS en 1x Ipod Touch en geen enkel probleem met instabiliteit.

Hmm, moeilijke vragen voor een leek op 'netwerk'-gebied :p
Ik zou zo echt niet weten hoe ze zijn verbonden, gewoon standaard denk ik ofzo...:rolleyes:
Maar ik wil idd wel firmware updaten, maar de laatste officiele firmware die voor deze router beschikbaar is, is v3.37.2 en die heb ik er altijd al opgehad. Dus dat schiet ook niet op, en nu lees ik inderdaad over die alternatieve firmware, maar kan dat dus geen probleem gaan geven als ik die zou installeren? Ik heb daar geen verstand van verder, en wil ook gewoon graag paar porten blijven forwarden..

Edit: ik heb zojuist even gekeken bij die DD-WRT, maar volgens mij is er geen firmware voor mijn Linksys router (WRT54GS versie 1.1).. Verder ziet het installeren er allemaal ook erg ingewikkeld uit voor mij, dus begin ik er liever niet aan.

Iemand verder nog idee-en? :)

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/down...ksys/WRT54GS_v1.1/dd-wrt.v24_mini_generic.bin

deze zou het moeten doen voor je
port forwarden is geen probleem in dd-wrt, je hebt er zelfs nog extra opties bij.
installeren is bij deze router gewoon via de upgrade functie

Ik heb sinds gisteravond die DD-WRT erop staan. In het begin leek het allemaal wel sneller te gaan en blijven te gaan. Maar toch ging de snelheid op een gegeven moment weer omlaag en daarna weer omhoog etc. Dus nog steeds blijf ik met die ups en downs van de internetsnelheid zitten...
Iemand verder nog een idee?

Lijkt er bijna op dat je toch last hebt van storingen. Andere kanalen heb je al geprobeerd maar mogelijk dit toch eens meer gaan uit testen of er misschien een kanaal tussen zit wat beter gaat werken.

Voor XP kun je eens middels Netstumbler (http://www.netstumbler.com) controleren hoeveel draadloze verbindingen er in je omgeving zijn en welke kanalen deze gebruiken. Dan kun je in iedergeval een kanaal uitzoeken wat door niemand wordt gebruikt. Als alle kanalen worden gebruikt dan kun je checken hoe sterk die signalen zijn en kies je het kanaal wat het zwakste signaal gebruikt.

Voor Vista is er Vistumbler een soortgelijk programma. Netstumbler werkt niet onder Vista
http://www.techidiots.net/project-pages/vistumbler

Check ook eens of er nieuwe drivers zijn voor je draadloze netwerkaart van de laptop.
Mogelijk dat daar nog een verbetering te halen valt.

Probeer je router eens op een andere plek te zetten als test. En speel eens met de richting van de antennes.

En hoe hoger hoe beter

Omdat niet duidelijk is waar je zit met de laptop en waar de router staat nog een tip.
Je kunt natuurlijk ook dicht bij de router gaan zitten als test. Als het dan ook niet goed gaat hoef je de router niet te verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan