Cod 4 directx probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekiemonster94

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
Hee !

Ik heb een probleem met cod4

Als ik het spel start dan komt er vervolgens een venstertje met daarin: DirectX encoutered an unrecoverable error

kan je me daarbij meer informatie geven om dat probleem op te lossen ? :confused:

groetjes maurits

Probeers eens DX opnieuw te installeren

Heb je Xfire in de achtergrond draaien? Zoja schakel deze eens uit voor dat je cod 4 opstart. Heb je ook al de allerlaatste drivers voor je 3d-kaart en geluidskaart geïnstalleerd? Heb je ook de allerlaatste versie van direct x 9.0c geïnstalleerd (enkel indien je geen vista geïnstalleerd hebt)? Je kan het hier downloaden

Heb je Xfire in de achtergrond draaien? Zoja schakel deze eens uit voor dat je cod 4 opstart. Heb je ook al de allerlaatste drivers voor je 3d-kaart en geluidskaart geïnstalleerd? Heb je ook de allerlaatste versie van direct x 9.0c geïnstalleerd (enkel indien je geen vista geïnstalleerd hebt)? Je kan het hier downloaden

trouwens zal xfire niet werken ? en ik heb de nieuwste van direct x al

Laatst bewerkt:
Er is een conflict wanneer Xfire in de achtergrond draait met cod4 waardoor je een direct x foutmelding krijgt.

Maar ik heb helemaal geen xfire zou ik het instaleren ?

Jouw vorige reactie was niet heel duidelijk. Je zei enkel : trouwens zal xfire niet werken ?
Daarmee begreep ik dat xfire geïnstalleerd was op je pc. Doe dit eens even druk de windows toets tegelijkertijd in met r typ nu dxdiag druk op enter. Wat staat er bij Direct X versie? Indien je de laatste versie zou hebben moet dit het versie nummer zijn: 4.09.0000.0904 . Anders moet je toch de laatse versie downloaden van de link die ik gaf in mijn vorige post. Druk nu op het tabblad DirectX bestanden. Zijn er problemen gemeld? Ga vervolgens naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er staat achter naam bij de apparaat sectie en wat er achter datum staat bij de driver sectie. Doe hetzelfde ook voor het tabblad geluid.

Jouw vorige reactie was niet heel duidelijk. Je zei enkel : trouwens zal xfire niet werken ?
Daarmee begreep ik dat xfire geïnstalleerd was op je pc. Doe dit eens even druk de windows toets tegelijkertijd in met r typ nu dxdiag druk op enter. Wat staat er bij Direct X versie? Indien je de laatste versie zou hebben moet dit het versie nummer zijn: 4.09.0000.0904 . Anders moet je toch de laatse versie downloaden van de link die ik gaf in mijn vorige post. Druk nu op het tabblad DirectX bestanden. Zijn er problemen gemeld? Ga vervolgens naar het tabblad beeldscherm en vertel mij wat er staat achter naam bij de apparaat sectie en wat er achter datum staat bij de driver sectie. Doe hetzelfde ook voor het tabblad geluid.

Okeee zal ik doen. Bij de directX versie staat: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) dus het is de nieuwste. Bij het tabblad directX bestanden staan geen problemen.

Bij beeldscherm staat er achter Naam: Radeon X600 256MB HyperMemory.Achter Datum staat: 4-8-2005 05:10:38.

Maar bij Opmerkingen staan een enkel dingen ik noem ze. Misschien kun je er wat mee ? 1. Direct3D 9+ met hardwareversnelling is niet beschikbaar omdat het beeldschermstuurprogramma dit niet ondersteunt. Mogelijk kunt u een nieuwer stuurprogramma verkrijgen van de hardwarefabrikant.
2. Klik op de knop DirectDraw testen om de werking van DirectDraw te testen.
3. Direct3D-Functionaliteit niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie hebt van het stuurprogramma van de hardwarefabrikant

Bij het tabblad geluid staat achter naam: SigmaTel Audio. En achter Datum: 16-11-2005 22:36:00

Hieronder staat ook een Opmerkingen:
1. Klik op de knop DirectSound testen om de werking van DirectSound te testen

Ik hoop dat je me hierbij kunt helpen om het probleem te kunnen optelossen !

groetjes Maurits

Hee heel erg bedankt hij werkt nu ! ik heb ff wat gedaan en het werkt ! YESSS !

Je stuurprogramma's van je 3d-kaart en geluidskaart waren veel te oud. De geluidskaart is nog niet zo erg maar te oude drivers voor je 3d-kaart kan voor dit soort problemen zorgen. Voor oude games niet maar wel voor nieuwe games zoals cod 4. Goed om te horen dat het heeft gewerkt. Graag gedaan hoor. Kan je deze vraag dan alstublieft op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan