Software Installatie via GPO

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste Helpmij'ers

Bij het installeren van software tijdens het opstarten van een computer in het domein gebruik je het AD i.c.m. GPO.

Ik heb begrepen dat hem dan gebruik moet maken van een *.MSI bestand. Dit lukt mij echter niet. Ik wil graag gebruik maken van Acrobat Reader.\

Zodra ik op de server Acrobat reader installeer (c:\program files\adobe\acrobat reader\) krijg in een map met install en daar een MSI bestand in.

Hoe krijg ik dit werkend in GPO want alleen het MSI bestand doet niks.

Laatst bewerkt:
Beste Helpmi'ers

Ik heb een mooie handleiding gehad van wargames!

Alleen als ik op pagina 4 aankom snap ik het niet ik kom niet in GPOmanager, Deze moet toch gewoon via de server te bereiken zijn?

Volgens mij kan ik beginnend bij pagina 4 punt 1 t/m 10 overslaan ?
Daarna gewoon Adobe installeren op de server en de MSI? toewijzen.

Ik gebruiker Windows Sever 2003!

MVG

Heb je wel een AD geinstalleerd.

Want een gpo koppel ja aan een OU. En daar vandaan kan je programmas installeren.

Ja ik heb een AD dat zeker.

maar als je bij punt 11 kijk (blz 5) dan krijg je het AD te zien.
bij punt 1 (blz 4) is het geen AD maar GPOmanager deze kan ik niet vinden.

Verder werkt de AD prima iedereen heeft homefoolder en kan gewoon aanmelden op het domein.

GPOManager is een extra plug in.

Maar als je het op de normalel manier doet krijg je de zelfde.

Kijk hier. Hoe maak ik een GPO

Inderdaat het moet gaan werken ik snap het nu bijna.
Alleen 5.1 (blz 3) nog niet.

Zoals ik het begrijp moet ik Acrobat nu installeren op de server. Maar daar is het dan nog even mee gezegt.

Wat je moet doen is de installetie software van adobe op een share op je server neer zetten.
Wel eentje waar iedereen bij moet kunnen anders werkt het niet.

En hierna moet het vanzelf gaan.

Wat je moet doen is de installetie software van adobe op een share op je server neer zetten.
Wel eentje waar iedereen bij moet kunnen anders werkt het niet.

En hierna moet het vanzelf gaan.

O oke, maar ik moet hem wel installeren op de server om aan mijn msi pakket te komen.

Dus dat met /a gedoe (start uitvoeren hoeft hellemaal niet)

Maar de installatie via GPO neem dus de standaard instellingen van de setup. dus ik kan niet zeggen installeer het naar bijvoorbeeld c:\software\adobe.

Laatst bewerkt:
Daar heb je een transform voor nodig.

Nee, niet installeren alleen de file om setup te starten.

Juist dit doe ik zie (5.1)

1. ik zet de installatie bestanden in een map met alle rechten.
2. dan zeg ik op een cliënt pc msiexec /a \\servername\locatie\acropro.msi maar dan wordt acrobat wel geïnstalleerd (op de server raar??)

Dan heb je deze GPO op domain nivo geplaats. En dan krijg je dat.

Beter is OU te maken met alle werkstations en dan daar op je GPO te hangen.

Dan heb je deze GPO op domain nivo geplaats. En dan krijg je dat.

Beter is OU te maken met alle werkstations en dan daar op je GPO te hangen.

Ik heb de setupmap gekopieert naar c:\software deze map heeft alle rechten voor iedereen.
in het AD heb ik een afdeling gemaakt genaamd administatratie hier staan 3PC's in.

toen moest ik dat ,,, \a \\locatie\adobepro.msi uitvoeren maar dan wilt hij nog installeren op de server.

het MSI bestand krijg ik nog geen eens toegevoegd in de lijst met geïnstalleerde software

Die moet je ff op een werkstation doen. Is niks meer dan administratie install starten.

Juist!

als ik de setup.exe uitpak (2e link) en deze bestanden in de map c:\deploy\acrobat8 zet kan ik gewoon het MSI bestand toewijzen. Werkt alleen niet bij versie 7 wel bij versie 8.

Die handleiding gaat op een andere manier te werk.

Bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan