• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 dropdown lijst-vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tristanspower

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Gegroet door een gefrustreerde gebruiker.

Ik heb 2 vragen, waar ik de afgelopen 2 dagen zelf een oplossing heb proberen te vinden, maar er niet uit ben gekomen:

Ik ben bezig met een rooster voor onze kleine bedrijf. Nu heb ik een prachtig rooster, maar:
1) In het rooster staan diensten (VR (=vroeg), D (=dag) en L (=Laat). Aan deze diensten zitten tijden gekoppeld (VR = 08:00 - 16:30, D = 09:30 - 18:00 en L = 11:30 - 20:00). Ik wil nu dat, zodra men een dienst heeft ingevuld, bijvoorbeeld VR, in een ander excel blad de tijden als waarde te voorschijn komen (dus 08:00 - 16:30). Ik heb het met de Als-functie geprobeerd, maar krijg dan elke keer #value# zodra ik meer diensten invul.

2) Ik heb ook een drop downbox met de maanden. Het rooster is nu het hele jaar, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om, als je in een cel een maand selecteer, je dan in het blad een aantal rijen kunt selecteren. Ik wil namelijk op een 2e blad een soort maandlijst maken. De enige oplossing die ik nu weet, is voor elke maand en elke medewerker een apart excel-bestand. Het zou fijn zijn als ik alleen voor elke medewerker maar 1 excel-bestand hoef te maken en dan door middel van kiezen maand uit mijn roosterbestand de diensten kan inkopieren.

Indien nodig, kan ik het roosterbestand bijvoegen.

Groeten,

Marcel

Indien nodig, kan ik het roosterbestand bijvoegen
Dat zou wel heel wenselijk zijn. Zonder gevoelige informatie uiteraard.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Aanvulling vraag dropdownboxen

Bijgaand de bestanden

Gegroet door een gefrustreerde gebruiker.

Ik heb 2 vragen, waar ik de afgelopen 2 dagen zelf een oplossing heb proberen te vinden, maar er niet uit ben gekomen:

Ik ben bezig met een rooster voor onze kleine bedrijf. Nu heb ik een prachtig rooster, maar:
1) In het rooster staan diensten (VR (=vroeg), D (=dag) en L (=Laat). Aan deze diensten zitten tijden gekoppeld (VR = 08:00 - 16:30, D = 09:30 - 18:00 en L = 11:30 - 20:00). Ik wil nu dat, zodra men een dienst heeft ingevuld, bijvoorbeeld VR, in een ander excel blad de tijden als waarde te voorschijn komen (dus 08:00 - 16:30). Ik heb het met de Als-functie geprobeerd, maar krijg dan elke keer #value# zodra ik meer diensten invul.

2) Ik heb ook een drop downbox met de maanden. Het rooster is nu het hele jaar, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om, als je in een cel een maand selecteer, je dan in het blad een aantal rijen kunt selecteren. Ik wil namelijk op een 2e blad een soort maandlijst maken. De enige oplossing die ik nu weet, is voor elke maand en elke medewerker een apart excel-bestand. Het zou fijn zijn als ik alleen voor elke medewerker maar 1 excel-bestand hoef te maken en dan door middel van kiezen maand uit mijn roosterbestand de diensten kan inkopieren.

Indien nodig, kan ik het roosterbestand bijvoegen.

Groeten,

Marcel

Zoals je kunt zien, heb ik in de maandlijst gegevens uit het rooster gekopieerd. Ik zou graag zien dat hij voor maand april dan de rijen 94 - 123 kopieert

Daarnaast zou ik graag willen dat hij bij de afkorting van de dienst automatisch de werktijden plaatst.

Overigens lukt het kleuren op de een of andere manier niet met de macro. Heb dit nu via voorwaardelijke opmaak voor 3 kleuren gedaan en rest handmatig.

Dank in ieder geval voor reactie!
Bekijk bijlage Rooster.xls
Bekijk bijlage invulblad maandlijst dropdown.xls

Hallo,

Het is een tijdje geleden maar ik heb 2 formules in het bestand invulblad maandlijst geplaatst.
Verder heb ik de dropdownlijst van de namen aangepast.

Als je een naam kiest krijg je de bijbehorende overzicht van die medewerker te zien (dit geldt voor de blauwe cellen die je naar beneden kunt slepen).
Zowel de dienst als de bijbehorende tijden verschijnen in de blauwe cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
nogmaals aanvulling op dropdown vragen

Hallo Ronancio,

Dank voor je reactie. Toen ik het thuis teste op het gestuurde bestand, werkte het perfect. Op het echte bestand krijg ik echter #WAARDE! Ergens doe ik dus iets fout, maar waar.....:confused::confused::confused:

Ik stuur nu het roosterbestand + het iets gewijzigde Overurenbestand. Zou je me nogmaals kunnen helpen of uitleggen wat ik moet aanpassen om bij de juiste datum de juiste dienst te krijgen.

Mijn zeer grote dank,

Marcel

Bekijk bijlage invulblad maandlijst dropdown.xls
Bekijk bijlage Rooster2008.xls

Hallo Ronancio,

Dank voor je reactie. Toen ik het thuis teste op het gestuurde bestand, werkte het perfect. Op het echte bestand krijg ik echter #WAARDE! Ergens doe ik dus iets fout, maar waar.....:confused::confused::confused:

Ik stuur nu het roosterbestand + het iets gewijzigde Overurenbestand. Zou je me nogmaals kunnen helpen of uitleggen wat ik moet aanpassen om bij de juiste datum de juiste dienst te krijgen.

Mijn zeer grote dank,

Marcel

Je moet zorgen dat het pad goed staat in cel B8.

Code:
=VERSCHUIVING([Rooster2008.xls]Rooster!$A$2;VERGELIJKEN(A8;[Rooster2008.xls]Rooster!$A$3:$A$390;0);VERGELIJKEN($B$2;[Rooster2008.xls]Rooster!$B$2:$Y$2;0);1;1)

Het makkelijkste is wellicht om het bestand Rooster te openen en de links in orde te maken. Indien je Rooster afsluit krijg je geen foutmeldingen.
Indien je nog vragen/problemen heeft, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Tristanpower, vergeet je de vraag niet op opgelost te zetten?

Ik zou trouwens de afgewerkte versie ook wel eens willen bekijken vanuit technisch standpunt, dus als het mogelijk zou zijn om de werkende versie in een mapje te zippen, dan wil ik het graag eens bekijken... .

Tristanpower, vergeet je de vraag niet op opgelost te zetten?

Ik zou trouwens de afgewerkte versie ook wel eens willen bekijken vanuit technisch standpunt, dus als het mogelijk zou zijn om de werkende versie in een mapje te zippen, dan wil ik het graag eens bekijken... .

Wat bedoel je precies met "technisch standpunt"?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

VBA is voor mij technisch :)

Ik heb al wel een beetje met VBA gewerkt in access, maar nog niet in excell, dus dat wil ik dan wel eens bekijken.

VBA is voor mij technisch :)

Ik heb al wel een beetje met VBA gewerkt in access, maar nog niet in excell, dus dat wil ik dan wel eens bekijken.

Dan moet ik je dit keer teleurstellen aangezien ik geen VBA heb gebruikt in het bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank

Het werkt inderdaad. Ik moest de link aanpassen. Overigens zit/zat er wel een VBA ivm de vele kleuren. Op de een of andere manier werkt het niet meer met alle kleuren, dus doe ik het maar met 3 kleuren via voorwaardelijke opmaak (conditional formatting) en rest handmatig.

Roncancio, nogmaals mijn grote dank!
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan