Na upgrade blijft pc herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

zukira

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
hallo ik heb deze week een budget upgrade gekocht het gaat om core2duo proc e4600 2.4g hertz 2x 1gig g.e.i.l. ram pc 4300 533mhz icbm ati x1950xt en hier komt ie een moederbord van asus een p5nsli.... moederbord heeft laaste bios update dus ondersteund alles ...
ik heb alles in elkaar gezet en op het oog leek alles goed te werken... tot dat ik wow of cod4 probeerde op te starten.de game bleef hangen en pc herstart .....
nou weet ik dat ik een stomme fout heb gemaakt .... sli is nvidia en mijn 3d kaart is een ati x1950xt dus crossfire.. wat ik alleen niet begrijp is dat mijn pc niet eens in singelmode wil starten... ik wil geen sli draaien alleen 1x pcie met die ati kaart en het lijkt mij dat het wel mogelijk moet zijn.... ik hoop dat jullie misschien meer weten als ik... ik kom normaal overal wel uit... maar dit is andere koek.. heb ook lang gezocht met google en forum maar kan weinig tot niks vinden .... vriendelijke groeten patrick

heb je wel netjes je systeem en de videokaart drivers geinstalleerd?

dat moet geen probleem zijn alleen kan je niet met 2 ati kaarten er in steken maar,
dat deed je ook niet.
meestal is dit toch een driver probleem dus ik raad aan de laaste versie te downloaden,
en dan te instaleren.

ja das nu juist het probleem bij alles wat ik doe crasht me pc en wil die herstarten..... ik heb een nieuwe xp sp3 install erop.... ik zit echt met me handin in het haar :(

wat ik me ook afvraag moet ik nu ati drivers installeren of juist de nvidia drivers?

Laatst bewerkt door een moderator:
verwijder alle drivers...
herstart
installeer eerst Chipset drivers
herstart
daarna de ATI Drivers
herstart
kijk nu eens wat er gebeurt

oke gedaan maakt geen verschil bij alles wat ik doe krijg ik gewoon een crash met retail driver van ati met me sapphire drivers met de guru3d custom en patched drivers... ik weet het echt niet meer.. heb net laaste drivers binnen gehaald van met nforce4 570 chip

dan weet ik het ook niet ......:confused:
heb je nog wat anders aangesloten zowel intern als extern ?
een PCIkaart ofzo
CardReader

wat voor voeding heb je ???
Merk en Type ?

Welkom op Helpmij.

Titel van de vraag aangepast.
oke een paar denk ik moeilijke vragen.... zegt niet zoveel over je probleem.

ziet dan niemand dat hij service pack 3 draait

draai je engelse windows?
als je nederlandse draait dan draai je illegale service pack3 wat niemand je ooit aanraad is illegale service packs te installeren

ik draai geen nl sp3 ik draai us xp sp3... maar heb al zitten lezen op forums dat het veel problemen heeft dus ik ga terug naar sp2 en hoop dat daar alles mee opgelost is

ik heb een 450 atx voeding van een top merk weet de naam ff niet meer maar zijn echte 450 watts

Laatst bewerkt:
ziet dan niemand dat hij service pack 3 draait

draai je engelse windows?
als je nederlandse draait dan draai je illegale service pack3 wat niemand je ooit aanraad is illegale service packs te installeren

Wel gezien maar dat hoeft niet het probleem te zijn

nogmaals : welke Voeding heb je merk + type

check 1 post hoger :) maar denk je dat dat misschien te weinig is met dit ram en de core2duo proc?... moet wel zeggen dat het nu zelfs crasht met mediasharing in mediaplayer 11 voor me xbox360... beeld loopt gewoon vast... maar het rare is ik heb everest en andere stress test en daar crasht ie niet bij...

Tja , wat is voor jou een top merk ??
je moet het merk toch even vermelden .......
en probeer inderdaad ook eens SP3 te verwijderen

allereerst wil ik even zeggen dat ik het echt top vind dat jullie zo behulpzaam zijn en zo snel reageren :) tis echt goed om te zien dat er ook nog mensen zijn die je echt willen helpen :)

de voeding die erin zit is een zallmann

allereerst wil ik even zeggen dat ik het echt top vind dat jullie zo behulpzaam zijn en zo snel reageren :) tis echt goed om te zien dat er ook nog mensen zijn die je echt willen helpen :)

Tja daar is helpmij voor ,de vrijwilligers doen het graag met plezier !:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan