32 of 64 bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes Kleine

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hey mensen,

Ik heb een vraagje moet ik op mijn nieuwe mobo een 32 bits of een 64 bits besturingssysteem installeren?

Wat zijn de voor en nadelen?

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,

Als je meer dan of 4GB werkgeheugen hebt lijkt het me handig om 64-bits te installeren verder is een 32-bits systeem al goed genoeg, want de 64-bits kent nog al wat problemen

Als je meer dan of 4GB werkgeheugen hebt lijkt het me handig om 64-bits te installeren verder is een 32-bits systeem al goed genoeg, want de 64-bits kent nog al wat problemen

Dus Vista 32 bits werkt beter als 64 bits?

Wat is nou precies het verschil?

Hey mensen,

Ik heb een vraagje moet ik op mijn nieuwe mobo een 32 bits of een 64 bits besturingssysteem installeren?

Wat zijn de voor en nadelen?

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,

Vraag 1 is niet te beantwoorden. Aangezien we niet weten wat jij voor mobo hebt.
64bits of 32bits is afhankelijk van jou processor, als jij een 32 bits processor hebt kun je geen 64bits besturingssysteem gebruiken.

Andersom werkt wel (64bits processor en een 32 bits besturingssysteem)

Op dit moment in de geschiedenis (april / mei 2008) zou ik verreweg de voorkeur geven aan 32 bit. Plaats ipv van 4 giga bijvoorbeeld 3 giga. Aan de andere kant kun je gerust 4 giga plaatsen. Het bios herkent het, alleen Windows zal slechts 3300+ aansturen / gebruiken.

Gelet op alle berichten / forums, bestaat de verwachting dat Microsoft pas eind 2009 de 64 bits versie écht wil gaan promoten en adviseren als dé nieuwe standaard. Voordat dan de meest gangbare apllicaties allemaal 64 bit gereed zijn, ben je weer een half jaar tot een jaar verder en dan is het inmiddels 2010 / 2011. De meeste mensen zullen dan al weer langzaam aan een pc upgrade gaan denken, m.a.w. dán is het (m.i.) vroeg genoeg voor 64 bit.

Laatst bewerkt:
hey,

Als je een 64 bits besturinssysteem kiest, moeten alle drivers voor de hardware wel beschikbaar zijn. Verder kun je op 64 bits alle 32 bits applicaties draaien, maar op de 32bits kun je geen 64 bits programmas draaien. Oude, 16 bits, programma's werken alleen op 32 bits besturingssytemen en niet op 64 bits versies. Als je meer dan 4GB werkgeheugen hebt, en je draait een 32 bits besturinssysteem, zal hij maximaal maar 4GB werkgeheugen gebruiken. 64 bits systemen kunnen veel meer werkgeheugen aan.

Succes met de keuze!

Als je meer dan 4GB werkgeheugen hebt, en je draait een 32 bits besturinssysteem, zal hij maximaal maar 4GB werkgeheugen gebruiken. 64 bits systemen kunnen veel meer werkgeheugen aan.

Het vetgedrukte klopt niet! Windows zal maximaal 3328 MB kunnen aansturen.

Laatst bewerkt:
Vraag 1 is niet te beantwoorden. Aangezien we niet weten wat jij voor mobo hebt.
64bits of 32bits is afhankelijk van jou processor, als jij een 32 bits processor hebt kun je geen 64bits besturingssysteem gebruiken.

Andersom werkt wel (64bits processor en een 32 bits besturingssysteem)

Mijn mobo en me cpu ondersteunen een 64 bits systeem. Geen probleem verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan